ההצבעה על בקשת החסינות של ח"כ כ"ץדוברות הכנסת

ועדת הכנסת הצביעה הערב (שלישי), לאחר שני ימי דיונים, בעד הענקת חסינות לח"כ חיים כץ.

הוועדה החליטה לתת לכץ חסינות מפני העמדה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים שבכתב האישום הנדון ברוב של 16 תומכים מול 10 מתנגדים ו-4 נמנעים.

בנוסף התקיימו הצבעות על שתי עילות נוספות של בקשת החסינות: בראשונה 16 התנגדו, 4 תמכו ו-10 נמנעו ובשנייה תמכו בחסינות 17 ח"כים, 12 התנגדו ואחד נמנע.

ההחלטה טעונה את אישור מליאת הכנסת ותקפה רק לכנסת ה-22, כך שלאחר הבחירות ייתכן שכץ יצטרך לעבור את ההליך כולו מחדש.

משנת 2005 בה שונה החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת בלבד לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי. ח"כ כץ וח"כ סעיד נפאע שבקשתו נדחתה.

בעבר, היו רק שני מקרים, בהם הוועדה העניקה חסינות לחבר כנסת מפני העמדה לדין, בניגוד לבקשת היועמ"ש - ח"כ שלמה לורנץ בכנסת ה-2 וח"כ אביגדור ליברמן בכנסת ה-15.

כץ אמר בתגובה לאישור החסינות לחדשות כאן 11, "לא חשבתי אחרת כי לא עברתי עבירה".

"אני לא יודע כמה זמן נותר לי לחיות"דוברות הכנסת

ח"כ כץ (הליכוד) פנה במהלך הדיון בעניינו אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במהלך הדיון בהסרת חסינותו.

"יש בינינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה".

"אני פעיל בשוק ההון מקצוען משנת 1968, ועד שהתמניתי לשר. כ- 47 שנים. אני מחשיב עצמי כמי שמבין היטב בתחום הזה וזאת הרבה לפני שהכרתי את מוטי בן ארי למרות שיש בינינו הרבה מאוד מחלוקות ואין בינינו שותפות כלכלית. אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו. אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות. כלתי לא עמדה בלחץ והיא הפילה", הוסיף חבר הכנסת.

לדבריו, "אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית. אני מקבל שטעיתי שלא אמרתי שמוטי חבר שלי. אני מצטער על כך וגם על מה שנעשה למוטי. כסף לא במשחק הזה. הוא בא מבית עני ונותן בסתר. מכאן אני לא חושב שעברתי על עבירה כלשהי בתקנון הכנסת. אם כן, למה לא חקרו את נעה בן שבת יועמ"שית הוועדה. אם טעיתי זה היה בשגגה ולא הייתה לי שום כוונה שמוטי ירוויח שקל אחד מתיקון 44 ואני לא צריך לשלם לו. הייתי העד בגירושים שלו והוא לא המנטור שלי בשוק ההון".

ח"כ חיים כץ עם היועץ המשפטי לממשלה
ח"כ חיים כץ עם היועץ המשפטי לממשלהצילום: דוברות הכנסת

כץ סיים את דבריו בפניה נרגשת לחברי הכנסת להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין. "באתי לבקש חסינות כי התהליך הוא העונש. אני בן 72 ורוצה להמשיך לתרום למערכת. משפט זה 3 שנים ואין שום סיבה לתת לי את העונש. כשאני אזוכה זה לא יחזיק מים. אני באתי לבקש מכם- עבדתי ביושר ואני מבקש מכם לתת לי חסינות מהותית".