3 טיפים לייעול אימון השחייה שלכם

אימוני כושר הם בעלי השפעה נהדרת על הבריאות. יכולים לתרום לשמירה על מסת עצם תקינה, ליציבה מעולה, לסיבולת הלב והריאה

תוכן שיווקי , י' בשבט תש"פ

אימון שחייה
אימון שחייה
pexels

אימון שחייה הוא בעל יתרונות בריאותיים ניכרים

אימוני כושר הם בעלי השפעה נהדרת על הבריאות. הם יכולים לתרום לשמירה על מסת עצם תקינה, ליציבה מעולה, לסיבולת הלב והריאה וכמובן לכוח השרירים. אימוני כושר יכולים להיות מועילים בכל גיל, גם עבור קשישים.

אחד מאימוני הכושר שנחשבים לבריאים ביותר, הוא אימון השחייה. אימוני שחיה מאפשרים לנו לבצע אימון סיבולת מלא, תוך הפעלת לחץ מינימלי על מפרקים כמו הברכיים והגב. בנוסף, השחייה היא בעלת אפקט עוצמתי ביותר על סיבולת לב-ריאה שלנו, ומפתחת את שרירי הליבה של הגוף.

איך תוכלו לייעל את אימון השחייה שלכם?

המפתח לשיפור ההישגים בשחייה, כמו בכל ספורט, הוא אימון חכם ונכון יותר. לעיתים, אנחנו מתקשים להבין איך נוכל לשפר את האימון שלנו, מאחר ורובנו תופסים את אימון השחייה כחזרה מתמשכת על תנועה אחידה. למעשה, ניתן לייעל ולמקד את האימון שלנו, בצורה שתהפוך אותנו תוך זמן קצר לשחיינים טובים בהרבה.

להלן קיבצנו עבורכם 3 טיפים לייעול אימון השחייה:

התמקדות בתנועה ספציפית: למרות שמדובר בתנועות חוזרות, השחייה דורשת מאיתנו לשלב בין תנועה מסוימת של הידיים ותנועה שונה של הרגליים וליצור ביניהן קואורדינציה. אימון ממוקד שמבודד את אחת התנועות הללו יאפשר לנו להתמקד בה, ולשפר משמעותית את ההישגים. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש במצופים ייעודיים, ושחייה של מספר בריכות רק בעזרת הרגליים או הידיים.

הוצאת אנרגיה מופחתת: שיפור ההישגים בשחייה מתבסס כמובן על שיפור ביכולת הפיזית של השרירים ועל סיבולת לב-ריאה, אך גם על ביצוע נכון של התנועות ללא הוצאת אנרגיה רבה מדי. במהלך השחייה מומלץ לשים דגש על חזרתיות מתונה ואיטית של התנועות שתמנע מכם להתעייף יותר מדי. אם תצפו בשידורי תחרויות השחייה בטלוויזיה, תוכלו לראות שגם השחיינים המקצוענים גומאים מרחקים עצומים בכל תנועה – עושים פחות תנועות כדי לא לבזבז אנרגיה, אך מדייקים בהן כדי להתקדם מהר.

נשימה נכונה: שמירה על אוורור של הריאות במהלך השחייה תאפשר לכם להוציא פחמן דו חמצני, ולספק לשרירים שלכם מספיק חמצן לתפקוד מרבי. כדאי מאוד להקפיד על מספר נשימות אחיד לכל מספר תנועות. ברגע שתנשמו נכון, יהיה לכם קל יותר לשחות יותר בריכות.

בדקו את הגבולות שלכם והקפידו על שחייה בריאה ובטוחה

למרות הרצון לשבור את השיאים האישיים ולראות שיפור מהיר בתוצאות, חשוב לזכור שעצם האימון הקבוע שלכם הוא כבר בעל יתרון בריאותי עצום. כאשר אתם מתאמנים, נסו לבחון את הגבולות שלכם, אך בשום אופן אל תאמצו את עצמכם יתר על המידה. פעמים רבות, הרצון שלנו לשפר הישגים ספורטיביים הופך לאובססיה, שמשכיחה מאתנו שהמטרה העיקרית שלנו היא שמירה על הבריאות. כתוצאה מכך, מתאמנים רבים סובלים מפציעות במהלך האימון, ופוגעים בגוף שלהם במהלך פעילות שנועדה דווקא לשמור עליו.