שבת
שבתצילום עצמי

"זוגות רבים חווים את השבת במעט תסכול, מצד אחד השבת הינה סמל הקדושה והמנוחה ואנחנו משתדלים לטרוח כל כך הרבה לכבוד שבת אך עם זאת לא תמיד אנחנו יודעים איך לחוות כל שבת בעוצמה ובחיבור משפחתי", אומר הרב דודי פוטש, מייסד 'בצילו'.

לשריון מקום בשידור החי – לחצו כאן!

אחרי עשרות שנים של לימוד במכללות, מדרשות, וקהילות בכל רחבי הארץ, נפגשתי עם מאות משפחות מכל גווני הציבור הדתי, ואני יודע לשים את האצבע על כך, שכאשר זוגות נחשפו למהות הפנימית ומה באמת מתרחש בשעת הדלקת הנרות, בכניסת שבת ובקידוש אז מקבלים הסתכלות חדשה וכל היחס לשבת משתנה מקצה לקצה, מה שמאפשר לעצור את מרוץ היומיום ולהיכנס לשבת בהתחדשות זוגית ורוחנית".

הדלקת נרות
הדלקת נרותצילום עצמי

הרב יכול להביא דוגמה קטנה להסתכלות חדשה בכניסת שבת?

"בשמחה. רבים לא יודעים שיש חיבור ישיר בין הדלקת נרות לקידוש. כיוון שבזמן הקידוש, יורדת ממש הנשמה היתירה לשרות על בני הבית וכשהאבא מוזג מכוס הקידוש לכל הילדים, כל מה שהאישה התפללה בהדלקת נרות ובקשה מה' יורד כעת ומאפשר ברכה ונתינת כוח מדוייק למה שהילדים צריכים, זה ממש חיבור מיוחד בין האיש לאשה ובין ההורים לילדים כאשר יודעים זאת נשאר לחשוב איך יוצרים את החיבור בפועל ובשידור החי אחשוף לפחות 3 דרכים מעשיות לחיזוק המשפחתי והאוירה בבית בכניסת שבת".

לשריון מקום בשידור החי – לחצו כאן!

איך הולך לעבוד השיעור האינטרנטי? זה באמת אפקטיבי?

"שידור חי אינטרנטי מאפשר לזוגות רבים לקבל קישור מיוחד ולצפות בנוחות מביתם בתוכן המועבר. זה מעין כנס, אך בלי צורך לטרוח לנסוע מהבית, להזמין בייבי סיטר וכו', אלא ביעילות ובקלות נחשפים לתוכן המיוחד שהרב דודי מעביר. בשידור דומה שהרב עשה לפני מספר חודשים, זוגות רבים שיתפו אחר כך בהתרגשות שמעבר לכך שהיה להם ערב חוויתי משותף וקיבלו הסתכלות מיוחדת וחדשה על כניסת שבת, העצות שהרב דודי שיתף ממש שינו את כל האווירה בבית, ועל אף שתמיד בליל שבת יש לא מעט צעקות ומתחים האוירה השתנתה לגמרי.

זוגות אחרים סיפרו שזו פעם ראשונה שהם צפו בשיעור יחד כזוג, ומעניין שכל אחד התחבר מהמקום שלו: האישה מהמקום הרגשי והנשי, והאיש מההבנות הפנימיות. זה יצר ממש חיבור זוגי מיוחד שלא רוצים להפסיק אותו."

הרב ילמד מספר עקרונות להשכנת רוגע בכניסת השבת: העומק הרוחני שגורם לנו להיכנס ללחץ בכניסת השבת – והמפתחות שיסייעו להפוך את הלחץ לטריגר חיובי ורגוע, סוד נרות השבת והקידוש, והקשר המדהים בין הרגשות שלנו בשבת ובין ההשפעה כל השבת על כל ימות השבוע.

השידור הוא אינטרנטי וללא עלות ויתקייםביום שני כב' שבט 17.2.20 בשעה 21:00 מסלון ביתכם, אך כיוון שמספר המקומות בחדר השידור מוגבל מומלץ בחום להיכנס עכשיו לקישור הזה ולהבטיח את מקומכם בקלות.