סבר פלוצקר והרב קריגר
סבר פלוצקר והרב קריגרצילום: דותן גואטה

המרכז הבינלאומי 'שם עולם' העניק פרס מפעל חיים על סך 25,000 ש"ח לעיתונאי הבכיר סבר פלוצקר, על פעילותו להעלאת סוגיות חשובות אודות מצבם של ניצולי השואה לשיח הציבורי, כבן לדור שני של ניצולי שואה.

הפרס הוענק במסגרת במסגרת הכנס הבינלאומי ה-5 "עבר שלא עובר" שנערך במלון רמדה בירושלים, ובו השתתפו בני הדור השני לניצולי השואה, חוקרים, אנשי חינוך ורוח וכן אישי ציבור.

היום הראשון לכנס עסק בהיבטים הנפשיים בתקופה הראשונה לשחרור מחנות ההשמדה בתום השואה, היחס העגום של הממסד הרפואי למצבם הנפשי של הניצולים ובשיקום בקרב בני הנוער בתנועת בני עקיבא והשומר הצעיר.

לאחר מכן נערך פאנל בנושא שיקום העולם החסידי לאחר השואה סביב השאלה כיצד נהגו האדמורי"ם להתייחס למשבר הרוחני שפקד את חסידותם לאחר השואה, בהשתתפות נציגי החסידויות הבולטות צאנז, סלונים, גור וקרעטשניף פלימשאייר.

ראש המרכז הבינלאומי שם עולם, הרב אברהם קריגר: ״זיכרון השואה הינו ערך עליון אשר ציוו לנו במותם ששת מיליוני הנספים. בימים בהם מקרי האנטישמיות הולכים וגואים בעולם לצד תופעות מתגברות של הכחשת השואה, זוהי חובתנו ההיסטורית לפעול לזיכרון השואה הנוראה שפקדה את עמנו.

''אל לנו לשכוח את ניצולי השואה שעודם חיים בינינו, חלקם בבדידות ובמצב עגום. אני מברך את סבר פלוצקר על פעילותו רבת השנים להעלאת המודעות לסוגיות חשובות אלו, כולי תקווה כי נצליח לקיים את מצוות הנספים - לזכור ולא לשכוח״, הוסיף קריגר.

הרב קריגר: משיקום למיצוב