למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: פלאש 90

מעדויות שהגיעו לוועדת רוני נומה שבודקת את פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים לצבא, עולה שכבר בתחילת חודש יולי נודע לאכ״א על הפערים, וכי כבר באותו יום קצינים בכירים המליצו לראש האגף, אלוף מוטי אלמוז, לדווח על כך לכנסת.

הכתב הצבאי של התאגיד ''כאן'', רועי שרון, דיווח כי יום לאחר שאותם קצינים המליצו לאלוף אלמוז לדווח לכנסת, נערך דיון בהשתתפות קצינים בכירים ששוב התריעו בפני האלוף אלמוז כי יש לדווח על הנתונים.

ראש אכ"א בחר שלא לדווח לכנסת ורק בחודש דצמבר, לאחר חמישה חודשים, ובעקבות חשיפת הפרשה ב''כאן'', הגיעו קציני אכ"א לכנסת למסור את הנתונים שבידיהם. האלוף במילואים רוני נומה טרם מסר את מסקנותיו.

בחדשות 12 דווח אמש (רביעי) כי האלוף במיל' רוני נומה, שכאמור עומד בראשות ועדת הבדיקה לזיוף נתוני הגיוס, נפגש השבוע עם הרמטכ"ל אביב כוכבי והציג לו את עיקרי מסקנות הדוח שגיבשה הוועדה. הרמטכ"ל ביקש מנומה כמה השלמות לפני הגשת הדוח המלא.

מסקנות הוועדה גובשו כבר באמצע ינואר, אך מסיבות לא ברורות הליך העבודה של הוועדה נתקע ולא התקדם. גורמים המעורים בעבודת הוועדה טענו כי "מישהו מנסה 'לשפץ' את הדוח", ולדחות את פרסומו לאחר הבחירות.