יוני יוסף: מקווה שהמחבל יחוסל

עבד אל-לטיף אל-קאנוע, דובר מטעם תנועת חמאס, מברך על פיגוע הדריסה בירושלים בו נפצעו 12 חיילי יחידת גולני.

בהודעה לתקשורת (חמישי) אמר קאנוע, כי פיגוע הדריסה הוא "המשך למהפכה של עמנו (הפלסטיני) נגד פשעי הכיבוש והניסיונות לחסל את עניינו הצודק".

קאנוע שלח ברכה לתושבי הגדה המערבית המתקוממים בציינו, כי כל האופציות הפכו כעת לפתוחות בפני העם הפלסטיני בבואו להגן על זכויותיו ולהיאבק בעסקת המאה.

לדברי קאנוע, הגיעה העת להתחיל בשלב חדש בעימות ולפתוח במהפכה ובמאבק כולל נגד הכיבוש.

לוחם מג"ב בן 38 נפצע היום (חמישי) בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. מהמשטרה נמסר כי המחבל הגיע לסמוך לשער האריות, וירה לעבר השוטרים במקום. הכוחות הגיבו בירי לעבר המחבל, שנהרג.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד הגיע לזירה, וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז. פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הביטחון. הפצוע התהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים, ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

מדובר בפיגוע שני בירושלים בתוך פחות מ-12 שעות, כשהלילה אירע פיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בבירה, שבו נפצעו 12 חיילי גולני - בהם אחד במצב קשה. החיילים צעדו על המדרכה בדרכם להשבעה בכותל, כשכלי רכב פגע בהם מאחור. כמה מהם ניסו להכניס מחסניות לנשקם, אך לא ירו. על פי החשד, המחבל פגע עם רכבו באחד החיילים והאיץ מיד לאחר מכן כדי לפגוע באחרים – ואז נמלט.

רכבו של הנהג הדורס, על פי החשד, אותר סמוך לבית לחם. מפקד מחוז ירושלים הנחה את כל הכוחות לפתוח במצוד לאיתור החשוד.