"היעדר מדיניות מאפשרת לחיזבאללה ולחמאס לצבור ביטחון עצמי"דוברות העבודה גשר מרצ

יו"ר העבודה-מרצ, ח״כ עמיר פרץ, סייר היום (חמישי) בגבול לבנון יחד עם ח"כ עמר בר-לב וח"כ רויטל סויד.

בתצפית בקיבוץ משגב עם אמר פרץ: "היעדר המדיניות של נתניהו מאפשרת לחיזבאללה ולחמאס לצבור ביטחון עצמי, ולהרגיש שיש ביכולתם לאיים על ישראל. בצפון – מנהרות נחפרות מתחת לבתים ורחפנים מאיימים מלמעלה. בדרום – רקטות ובלוני תבערה הם חלק מהשגרה.

הממשלה הכינה את תכנית 'מגן הצפון' שמתמהמהת בישומה. ההצהרות נשארו, אך המעשים מחכים, ויש להאיץ את יישום התכנית לפני שיהיה מאוחר מידי. כל דחייה מחמירה את המצב.

פצצת הזמן הזאת מתגלגלת בין שר לשר בעוד רבבות בתים ומבני ציבור נותרים ללא מיגון. אנחנו נדרוש ליישם את תכניתי 'ממ"ד לכל אזרח' כתנאי בסיסי במו"מ הקואליציוני. אנחנו נהיה המצפון החברתי, והמצפן המדיני והביטחוני בממשלה הבאה בראשותו של בני גנץ".

פרץ תקף את נתניהו: ״ממשלת נתניהו לא מציגה אסטרטגיה ולא מציגה הכרעה. זה נכון שבתכנית טראמפ יש מרכיבים שמזכירים את תכניתו של רבין, אך יש גם הבדל מהותי: בנימין נתניהו נשאר איש פוליטי, ואיש פוליטי רוצה רק לנהל את המציאות ולעבור בשלום עוד יום ועוד חודש, אך יצחק רבין היה מנהיג - ומנהיג לא מנהל את המציאות, מנהיג עושה הכל כדי לשנות אותה, ומי שרוצה לשנות מציאות צריך לנקוט בצעדים אמיצים, ורבין היה מנהיג אמיץ שלקח תכניות אמיצות, ויצר תהליך שאנחנו נדאג שיתממש בממשלה הבאה".

ח״כ עמר בר-לב אמר: "במלחמת לבנון השנייה, תחת שר הביטחון דאז עמיר פרץ, יצאנו למלחמה והעובדות מדברות בעד עצמן. מאז, למעלה מעשור יש שקט מוחלט בצפון - שמאפשר לתושבים פה לחיות חיים נורמליים ולהתפתח. לעומת זאת היום בדרום ארגוני טרור מכתיבים את הטון, והמדיניות של ממשלת ישראל היא פחדנית. לכן גם בדרום צריך כבר עכשיו לבצע מהלכים מדיניים שישנו את המציאות".

ח״כ רויטל סויד תקפה את ראש הממשלה: "במקום כנסים נוצצים וחסרי תוחלת בוושינגטון וניסיון לקושש בכוח איזשהו סיפוח עוד לפני הבחירות, מוטב שנתניהו יתמקד בהרגעת ההתלקחות הביטחונית כמעט בכל הגזרות. תכניות הסיפוח החד צדדיות של רה"מ נועדו בעיקר לשרת את קמפיין הליכוד, אבל הן מסוכנות מאוד בשתי רמות. בטווח הארוך, אם יתממשו, הן יובילו בוודאות למדינה דו לאומית מדממת. אבל גם בטווח הקצר אין ואקום, אף אחד לא יושב בחיבוק ידיים. השטח כבר מגיב לעצם הדיבורים, ובאלימות רבה".