קושנר
קושנרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ג׳ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, הגיב הערב (חמישי) להצהרתם המתוכננת של ראש הממשלה לשעבר אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - במסגרתה התכוונו לצאת נגד תוכנית המאה.

על פי הדיווח של יונה לייבזון בחדשות 12, קושנר אמר בשיחה עם כתבים: "יש הרבה אנשים שניסו לעשות את זה ונכשלו וזה כמעט פתטי שהם מעבירים ביקורת על מאמץ של אנשים אחרים לנסות ולהשיג הסכם. זה מגיע מהרבה קנאה שהם לא יכלו לעשות את זה בעצמם".

"אם אתה באמת מעוניין לעשות שלום אז אתה צריך לעודד מאמצים של אנשים אחרים לנסות ולעשות שלום במקום לנסות לעשות כותרות כשאתה לא רלוונטי ולהתערב במצב כדי לקבל תשומת לב", תקף. "להרבה מהאנשים האלה הייתה הזדמנות לפתור את הסכסוך והם נכשלו".

בנוסף אמר קושנר כי אבו מאזן אחראי לאירועי האלימות האחרונים בישראל.

"אבו מאזן קרא לימי זעם לפני שאפילו ראה את תוכנית השלום. אני חושב שהוא הופתע מכמה שהתוכנית טובה לפלסטינים, אבל הוא נעל את עצמו בעמדה נגדית אליה עוד לפני שפורסמה".

לקראת הדיון על תכנית השלום במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא, סיפר קושנר: "דיברתי עם הרבה אנשים שהיו מעורבים בעבר בתהליך ואנשים שהבנתי שבאמת רוצים להשיג פתרון – הם פנו אלינו באופן פרטי ונתנו לנו פידבק על התוכנית. אנשים שיוצאים באופן פומבי ומתנגדים לתכנית שהייתה להם הזדמנות ונכשלו אני רואה בזה הבעת זלזול".

מוקדם יותר היום תקף שר התיירות יריב לוין את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעקבות כוונתו לכנס מסיבת עיתונאים משותפת יחד עם אבו מאזן, בה יציגו השניים את התנגדותם לתוכנית המאה של טראמפ.

"תתארו לכם מדינה שראש ממשלה לשעבר שלה חובר לטרוריסט שמנהיג את האויב, וביחד הם פועלים כדי להכשיל מהלך חיוני לעתידה ולביטחונה של אותה מדינה", אמר לוין.

"אחרי שהצהיר שיצביע לכחול לבן, האם ייתכן שאולמרט פשוט עושה את מה ש'כחול-לבן' תעשה אחרי הבחירות - תחבור לאבו מאזן ותמנע את מימוש ההישגים העצומים שהביא ראש הממשלה נתניהו במסגרת תוכנית המאה?", תהה שר התיירות.

לדבריו, "רק הליכוד בראשות נתניהו תפעל להקמת ממשלה ימנית לאומית ולמימוש הישגי תכנית המאה".