דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הנשיא טראמפ מסלק מתפקידם שני בכירים בממשל האמריקאי שהעידו נגדו במשפט ההדחה.

ביום שישי הודיע נשיא ארה"ב כי החליט להדיח את גורדון סונדלנד, שליח ארה"ב לאיחוד האירופי, ואת אלכסנדר ווינדמן – בכיר במועצה לביטחון לאומי ומומחה לאוקראינה. על פי פרשמים פוליטיים בארה"ב, ההדחות הן חלק מהנסיון של טראמפ לנקות את הממשל מכל העדים שהעידו נגדו במהלך משפט ההדחה שהסתיים השבוע בזיכויו.

גם אחיו התאום של ווינדמן, יבגני, ששימש כעורך דין בכיר עבור המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, נשלח חזרה אל מחלקה בצבא האמריקאי ולמעשה הודח מתפקידו במועצה הלאומית לביטחון לאומי.

בהצהרה שפירסם סונדלנד הוא אמר כי "הודיעו לי היום כי הנשיא מתכוון להדיח אותי מיידית מתפקידי כשליח ארה"ב לאיחוד האירופי. אני אסיר תודה לנשיא טראמפ על שהעניק לי את ההזדמנות לכהן, למזכיר המדינה מייק פומפיאו על התמיכה העקבית, ואנשי המקצוע המסורים במשלחת ארה"ב לאיחוד האירופי. אני גאה בהישגים שלנו. העבודה כאן היתה שיא הקריירה שלי".

עורך דינו של ווינדמן, לעומת זאת, פירסם הודעה חריפה בה גינה את ההדחה ע"י טראמפ וטען כי מדובר ב"נקמה" של הנשיא האמריקאי.

"הלקוח שלי לווה החוצה מהבית הלבן שם הוא שירת בצייתנות את ארצו את הנשיא האמריקאי. אין שום ספק במוחו של כל אמריקאי מדוע הופסקה עבודתו של האיש הזה, ומדוע למדינה הזו יש חייל אחד פחות המשרת אותה בבית הלבן. מר ווינדמן התבקש לעזוב בגלל שאמר אמת. הכבוד שלו, המחוייבות שלו לאמת, הפחידו את בעלי העוצמה. האיש החזק בעולם החליט לנקום", אמר עורך דינו של ווינדמן, דיוויד פרסמן.