מתגייסים לחסד
מתגייסים לחסדצילום: מחזור י"ג אלון מורה

כל המתלוננים על הנוער, המאשימים והמכפישים, מוזמנים לפקוח עיניים בתקופה הקרובה ולראות את מיזמי החסד שצפויים לשטוף בחודש הקרוב את האולפנות והישיבות התיכוניות. על אחד המבצעים הללו שוחחנו עם ידידיה, תלמיד ישיבת אלון מורה.

לקראת חודש אדר נערכת כל שכבה בישיבה עם מיזם משלה, ושכבת י"א בה לומד ידידיה, תושב שבות רחל, בחרה להפיק חתונה לזוג הזקוק לכך. לאחר שהתקבלה ההחלטה פנה ידידיה לרכזת נחשון ביישובו לאחר שזו הובילה בקיץ האחרון הפקת חתונה לזוג נזקק ושאל אם ישנו זוג נוסף הזקוק לחתונה שכזו.

"הרכזת הפנתה אותי לעמותת שבי ישראל', זו עמותה שעוזרת לגרים במהלך תהליך הגיור, החל ממקום לינה ועד לימוד עברית וכו'. שם אמרו לנו שיש זוג גרים מארגנטינה שזקוקים להפקת חתונה". ההפקה, מספר ידידיה, צפויה לכלול תזמורת, צלם, אולם, קייטרינג והוצאות נוספות הנאמדות בכארבעים עד חמישים אלף שקלים. לפי שעה נאספו על ידי התלמידים כ-15 אלף השקלים הראשונים ומבחינתם לא קיים מצב שבו לא יעמדו במשימה.

"נצא לימי התרמה בירושלים ובאלון מורה. פתחנו קישור להגרלה על צימר וארוחה זוגית", הוא מספר על ההתגייסות לאיסוף הסכום הנדרש.

על תגובת הזוג עצמו מספר ידידיה: "הם מאוד התרגשו. ברור שהם קצת מתביישים, אבל כשפגשנו אותם ראינו את ההתרגשות אצלם. בהתחלה הם תכננו משהו צנוע של חופה ומשהו קטן לאכול. אמרנו להם שנארגן משהו גדול הם בכו בהתרגשות".

על מעורבותה של הישיבה באלון מורה במיזם, אומר ידידיה כי "הגישה בישיבה היא שנארגן לבד. הישיבה רוצה שניקח את כל האחריות עלינו", ועם זאת הישיבה מסייעת בתיאום הזמנים שבהם התלמידים צריכים לצאת מהישיבה והעברת סכומים גדולים מתבצעת דרך העמותה של הישיבה.

ידידיה מספר כי על פי התכנון ביום החתונה, יומיים לפני פורים, יגיעו תלמידי הישיבה כולם לשמח את הזוג, וכדי לשמח גם את הכלה הוזמנו תלמידות אולפנה "כדי שיהיו משמחות כי לכלה אין חברות". את המעוניינים לסייע מזמין ידידיה להתקשר אליו באופן אישי למספר 054-4718880 ומשתדל שלא להיעלב בשמו של הנוער על ההאשמות הנשמעות לא פעם מצידו של העולם המבוגר: "אני חושב שאנשים כנראה לא באמת יודעים מה הנוער מסוגל".