ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מעל ל-100 אלף יח"ד נמצאות בתכנון מתקדם לטובת הציבור החרדי מתוכן 10 אלף יח"ד מוכנות לשיווק מיידי - כך עולה מנתונים שהוצגו באגף לענייני חרדים במשרד השיכון בפגישת עבודה עם חבר הכנסת אורי מקלב, צוות לשכתו, מנהל מינהל אוכלוסיות מיוחדות ומרקם ותיק, יוסי חדד ובכירי משרד השיכון.

יוסי חדד מנהל אגף אוכלוסיות מיוחדות הודה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שללא עזרתו והתקציבים הרבים שמפנה לטובת הנושא לא היה ניתן להתקדם.

"הקמנו את האגף בהחלטה של השר, ובוצע לראשונה מיפוי לתכנון ושיווק קרקעות, ציין חדד, "יש לנו הצעה והחלטת ממשלה שתבוא בקרוב, בוצעו גילוי חסמים, תוך המלצות למקבלי ההחלטות, במקביל נפגשנו עם מאות אנשים, יזמים ורוכשים לצד נציגי הציבור בכדי לקבל תמונה מלאה ולהביא מיפוי מדוייק, אנחנו פה כדי לקדם את פתרון מצוקת הדיור החרדית אנחנו רוצים שלכל זוג יהיה דירה.

וזו הרשימה העומדת לשיווק: בית שמש - 2581 יח"ד; בעמנואל 1877 יח"ד, ברכסים 1786 יח"ד, בנוף הגליל 1679 יח"ד, בבני ברק 917 יח"ד ובאלעד 639 יחידות דיור לשיווק מידי.

לצד קרוב למאה אלף יחי"ד חדשות הנמצאים בהליכי תכנון מתקדם כאשר שישים אלף מהם ערים חדשות לציבור החרדי.

בהמלצות הדוח שהוגש הם אימוץ יעדי התכנון לצד המלצה ליעדי תכנון חדשין כך שעד שנת 2040 יהיה קרוב לרבע מליון יחידות דיור לציבור החרדי.

הדו"ח ממליץ עוד הקמת ועדת היגוי למעקב ובקרה, והתנעת שכונות חרדיות בערים מעורבות לצד ערים חדשות בעלות צביון חרדי.

יועץ משרד הבינוי והשיכון לעניני חרדים הרב ד"ר משה ליבוביץ הדגיש כי יש לקדם נכון את התכנון מחדש בהר יונה ג' כך שתתאים במידי לאופי הצרכים של הקהילה החרדית וכן להעביר החלטת ממשלה במידית לעיר כסיף ולקריית גת מערב מערב (שפיר).

חבר הכנסת אורי מקלב בירך את הפועלים לפתרון מצוקת הדיור ושיבח את עבודת שרת השיכון האחרונה יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד בני דרייפוס שפועלים רבות לפתרון המצוקה.

מקלב ציין כי מצוקת הדיור היא דבר כואב ומחייבת אותנו לפעול. "אנו עושים רבות ולא מסיחים את הדעת לרגע מהמצוקה, אנו מקווים כי תוצאות הבחירות הקרובות יביאו תוצאה כזו שנוכל לדרוש ולפעול עוד".

מקלב התייחס לנתונים ואמר כי העבודה שנעשת פה כעת היא חשובה. "קיימות החלטות ממשלה שטרם בוצעו, אנו יודעים את היעדים ומה צריך לעשות וכרגע צריך לצאת לעבודה בשטח ופעול במעשים. מבחן התוצאה כרגע הוא מה שעומד לנגד ענינו. אי אפשר להתעלם שמצוקת הדיור החרדי מעלה את מחירי הדיור בכל הארץ גם לציבור הכללי. האינטרס לפתור את מצוקת הדיור החרדי היא בראש ובראשונה של משרד השיכון".