במשרד הבריאות נערכה הבוקר (ראשון) הערכת מצב מחודשת בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה, בהנחיית השר יעקב ליצמן.

בסיום הערכת המצב פרסם המשרד הודעה בה הוא קורא לתושבי ישראל לשקול נסיעות לתאילנד, ויטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

עוד צוין כי משרד הבריאות הרחיב לאחרונה את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצוינו לעיל.

על פי ההגדרה החדשה, חשוד הוא אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

על מי שעונה לקריטריונים אלה לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

"נבהיר ונחדד כי בהתאם להנחיות קודמות בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין. רק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין- וסין בלבד. המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות המחלה. רק בממץ משותף של כולם נצליח להתמודד עם התפרצות אפשרית בישראל", נמסר בהודעה.