בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מרק ישראל סלם, פול

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לישראל עוד כ-400 עולים מאתיופיה.

ראש הממשלה הסביר בפתח הישיבה, "הממשלה תאשר היום את הבאתם לישראל של עוד כ-400 עולים מאתיופיה. אני גאה בכך שכראש ממשלה הייתה לי הזכות להעלות אלפים מאחינו ואחיותנו מאתיופיה במהלך כהונתי כראש הממשלה, ואנחנו מתכוונים כמובן להמשיך לעשות זאת, זה הצעד הנוסף. אנחנו גם מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית, אנחנו פועלים למען זה ללא הרף ונמשיך לעשות זאת".

לדבריו, "כמובן שאנחנו נמשיך לפעול בארץ בכל הכוח נגד ביטויי גזענות, בכל מקום, ובוודאי בכל חלק של הממשלה וגם של הציבור. אנחנו יוצאים נגד זה, אנחנו מבינים באמת את התחושות של בני ובנות העדה. מעת לעת, מדי כמה שבועות, כינסתי כאן ישיבה של שרי הממשלה כדי לטפל באמת בכל הצרכים אבל קודם כל בצורך היסודי הזה - להבין כיצד הם מרגישים, לשנות את הגישה הציבורית ולעמוד באמת בצורה הכי ברורה נגד כל ביטוי של גזענות בכלל ומול אחינו ואחיותנו בפרט".

שר העלייה והקליטה יואב גלנט ציין, "לפני כ-40 שנה, כלוחם בשייטת, הייתה לי הזכות לסייע להביא את ראשוני העולים מאתיופיה מחופי סודאן. היום, כשר העלייה והקליטה, אנחנו פועלים להבאת יתרת בני הפלשמורה שנמצאים באתיופיה וממתינים, בשל תהליכי הבחירות, כבר שנה.

״יש 398 אנשים שממתינים לשווא באדיס אבבה ובגונדר, בעוד שהם יכלו לשבת היום במדינת ישראל במרכזי קליטה. למדינת ישראל יש חוב מוסרי לאפשר לבני העדה האתיופית, המשרתים בצה"ל ותורמים בכל תחומי החיים, להתאחד עם בני משפחותיהם שנותרו מאחור. אני מברך את ראש הממשלה שמוביל את המהלך הזה", הוסיף גלנט.