יש כאלו שרואים רק רע בכל מקום
יש כאלו שרואים רק רע בכל מקוםצילום: iStock

כבר בדרך לפולנקה אפשר להרגיש שיש משהו שונה באוויר. השלטים בדרך לכפר הפינלנדי הקטן שואלים את הנוסעים האם הם הלכו לאיבוד, והאם הם באמת רוצים להגיע לפולנקה.

חלק מהשלטים אפילו מציעים לנוסעים לעשות פניית פרסה ולחזור חזרה, למרות שהדרך למקום אחר היא כמה עשרות קילומטרים לכל כיוון. אבל השלטים הם רק קבלת הפנים לקראת הכפר הפסימי ביותר בעולם.

הכל התחיל כאשר תושבי פולנקה הרגישו שבעוד כל הכפרים מסביבם מארגנים אירועים ופסטיבלים, רק אצלם שום דבר לא קורה. הכפר זכה במהלך השנים בתואר המקום עם אחוז המובטלים הגבוה ביותר במדינה, ואף עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר. חלק מהתושבים הגיעו למסקנה שזה מכיוון ש"כלום לא עובד לנו" והם החליטו שבמקום לנסות להיאבק בקריסת הכפר הם יכולים פשוט לקבל את זה כעובדה.

הפסימיות הכללית הובילה את טומי ראג'לה ליצירת ה"אגודה הפסימית של פולנקה" שהצליחה לפרסם את הכפר בכל העולם ולהפוך אותו למוקד עולמי של פסימיות. חברי הקבוצה נוהגים לברך אחד את השני לשלום בשמחה על כך ש"אתה עדיין בחיים", והם מעלים סרטונים המתארים בפסימיות את חיי הכפר. ההתעניינות העולמית בפסימיות הכללית של הכפר הולידה גם חנות אינטרנטית המוכרת חולצות וחפצי פסימיות שמפיצים את הרעיונות הפסימיים של האגודה.

כיום, באגודה הפסימית יש חברים מכל העולם אבל תושבי הכפר עדיין מאמינים שהכפר לא עתיד לשרוד לעוד הרבה זמן. לדבריהם, המעבר של הילדים לערים הגדולות ושיעורי הילודה הנמוכים גרמו לכל הכפרים מסביבם להיעלם, והם לא מאמינים שהעתיד שלהם יהיה שונה.

גם לראג'לה, המייסד של אגודת הפסימיים אין תקוות גדולות באשר לעתיד הכפר, אבל יש דבר אחד שעדיין משמח אותו. הוא מסביר שגם אם הכפר שלהם ייעלם כמו כל הכפרים בסביבה, לפחות הוא ישאיר חותם גם בשנים הבאות.

אז אם גם אתם רואים שחורות בכל מקום, מוזמנים להצטרף לאגודת הפסימיים העולמית. רק תזכרו, לא בטוח שהיא תשרוד עוד זמן רב.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם