נתניהו: ריבונות רק בהסכמה עם ארה"בדוברות נתניהו

מועצת הביטחון תתכנס מחר לדון ב'עסקת המאה' אך הדיון לא יכלול את הצעת הגינוי הפלסטינית.

בימים האחרונים שונתה הצעת הגינוי במועצת הביטחון מספר פעמים כאשר בשיאו של המאמץ הדיפלומטי שהובילו ישראל וארה"ב נמחקה ההתייחסות המפורשת לארה"ב בהקשר ליוזמת השלום.

תוניסיה ואינדונזיה, שתי המדינות שהיו אמורות להציג את ההצעה בנושא הפלסטיני, הודיעו למועצת הביטחון שלא יעשו זאת. ההודעה נמסרה בעקבות פניות של נציגי ארה״ב ובריטניה שדרשו להכניס שינויים מהותיים בנוסח ההחלטה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר הערב כי "הקו שלנו היה ברור – לא גינויים נגד ישראל אלא רק מו"מ יקדם תהליך שלום. אני מודה למדינות שסייעו לבלום את המהלך המיותר שיזם אבו מאזן".

במקביל, בסביבתו של אבו מאזן ממשיכים לטעון כי נאומו של יושב ראש הרשות בפני האו"ם יהיה משמעותי במיוחד.

לדברי מקורביו, יאמר אבו מאזן דברים קשים בנוגע לתוכנית השלום של טראמפ ואף ייתכן שהוא יקבע במהלך נאומו את תנאי הבסיס של הצד הפלסטיני לכל תהליך שלום עתידי.

סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי "בנאומו יאשר יו"ר הרשות את הסירוב של העם הפלסטיני ל'עסקת המאה' ויקרא לקהילה הבין-לאומית לגנות את העסקה שחותרת תחת הזכויות של העם הפלסטיני".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לכוונה להחיל ריבונות על בקעת הירדן במסגרת תוכנית המאה והבהיר כי החלת החוק על היישובים הישראלים אינו תלוי בהסכמת הפלסטינים.

"הבאנו הכרזה של טראמפ שאומרת שיכיר בהחלת הריבונות בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובהחלת הריבונות של כל היישובים ביו"ש. זה לא קשור להחלטת הפלסטינים, נעשה את זה בהסכמה עם האמריקנים", דברי נתניהו.

הוא הוסיף, "אנחנו פה בנוף הנפלא של בקעת הירדן. השטח הזה יהיה חלק ממדינת ישראל, זה מה שסיכמתי עם הנשיא טרמאפ, זה גם מה שיהיה. אנחנו נחיל כאן את החוק הישראלי".

"גנץ לא יעשה את זה. הוא קיבל וטו מאחמד טיבי. הוא אומר לו: אם אתה תספח, אתה לא תהיה ראש ממשלה. וכגשנץ מדבר על פעולה בעזה, איזה פעולה? אחמד טיבי לא יתן לו, גם על זה הוא יטיל וטו. אל תספרו לנו סיפורים, אנחנו נוביל את הביטחון, אנחנו נוביל גם את הריבונות", דברי נתניהו.