בנט באוגדת עזה: התנהלות ראשי חמאס מקרבת פעולה קטלניתטל עוז / משרד הביטחון

ישראל העבירה מסר לארגון הטרור חמאס באמצעות מצרים לפיו אם השקט בגבול עזה לא יישמר ותירשם הסלמה, מערכת הביטחון תתקוף צבאית את חמאס בגיבוי אמריקני, כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני אל-אחבאר.

על פי הדיווח, משלחת של המודיעין המצרי הגיע בימים האחרונים לרצועה ונשאה איתה את האיומים הישראליים החד משמעיים.

לדברי גורם במשלחת המצרית, מצרים דרשה מחמאס לחזור להבנות הרגיעה ולא להתגרות בישראל.

הפגישה התקיימה באחד הבונקרים של חמאס והיתה קצרה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אף התנצל שנעדר ממנה בפני המצרים והסביר שהוא חושש שינסו לחסלו ואינו מוכן לסמוך על איש, כולל על אורחיו.

בחמאס אמרו בתגובה כי אין להם כל כוונה להביא להסלמה של המצב וטענו כי "הלחץ הכלכלי של ישראל על אזרחי עזה, הוא זה שמביא את האזרחים לפעול בגבול".

ביום ראשון קיים שר הביטחון, נפתלי בנט, הערכת מצב באוגדת עזה בסיומה הבהיר כי "מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום".

"ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן. הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון", אמר בנט.

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם הוא להסלמה בדרום ושיגר איום לא מרומז לעבר ראש ארגוני הטרור.

"אני רוצה להבהיר - אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו, רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד האיסלאמי וגם לחמאס לרענן את זיכרונם", תקף נתניהו.

"אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה", הוסיף ראש הממשלה.