מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

סגן שר החינוך מאיר פרוש נועד בימים האחרונים עם פעילים של יהדות התורה מרחבי הארץ והדגיש בפניהם את החשיבות הרבה שיש בשמירת ארץ ישראל יחד עם השמירה על קדושתה וטהרתה של הארץ.

בדבריו הדגיש כי זו הייתה עמדתה המסורתית של אגודת ישראל מאז ומעולם.

סגן השר ציטט בדבריו את גלוי הדעת וההצהרה של אגודת ישראל שניתנה בחודש שבט תרצ"ו בדיוני ועדת פיל שדנה על חלוקת הארץ בין יהודים ולערבים.

"אגודת ישראל מצהירה, שזכויות עם ישראל על ארץ ישראל, הן קדומות ומובטחות לו מאת מלך מלכי המלכים, אדון הארצות והמדינות, ואין הן יכולות להנטל ממנו על ידי הגבלות והכבדות, והיא קוראה איפוא אל עם ה' בארץ ובגולה לבלי להתייאש ולהתחזק באמונה במי שהארץ שלו, שבנין ארץ ישראל על ידי עם ישראל, שהתחיל בחסד עליון בתקופה האחרונה, לא יפסק ולא יבטל, ח"ו".

כך, לדבריו, גם היה בממשלת אוסלו כאשר מועצת גדולי התורה הורתה ליהדות התורה להישאר מחוץ לממשלה.

"בהחלטתה היא ציטטה את ההחלטות שהיו בכנסיה הגדולה השלישית בהקשר של ועדת פיל".

עוד הוסיף סגן השר: "לאחר עשרות שנים וההתעקשות שלנו, ארה"ב שינתה את עמדתה בכל הקשור לתפיסה של שייכות ארץ ישראל לעם ישראל, שהייתה על פי ההחלטה מספר 242, שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בשנת 1967, השינוי נעשה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ שהינו ידיד של ישראל.

פרוש הבהיר כי עמדתה של אגודת ישראל היא נגד הקמת מדינה פלסטינית. "התוכנית שהציג הנשיא טראמפ לוקה בחסר, בכך שנותנת דריסת רגל לעמים אחרים בארץ ישראל ומאפשרת הקמת מדינה לערבים, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן, כי ארץ ישראל נתנה לעם ישראל, כך שעלינו להמשיך ולהתעקש ולדרוש את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע", הבהיר.