smart TV
smart TVIStock

בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתפתחת במהירות מפתיעה, מקצרת מרחקים, מטייבת תהליכים ומחברת בין עולמות ואנשים בצורה פשוטה קלה ומהירה.

נוצר מצב בו המכשירים הפכו להיות הרבה יותר חכמים ולספק לבני האדם תמורה רבה יותר ממה שהמכשיר נועד לעשות במקור. את השינויים האלה ניתן לראות באופן ברור בעיקר בכל מה שקשור למסכים, מסכי הטלפון הנייד, המחשב והסמארט TV.

המכשיר הראשון שהוגדר כ'חכם' היה מכשיר הטלפון הנייד, אשר הפך בין ליל לכלי התקשורת המהיר והזמין של כלל האנשים והעסקים בארץ ובעולם. היום כבר אף אחד לא ממש מתרגש שהחיים מתנהלים מהסמארטפון ומה שמושך את הסקרנות היא דווקא הטלוויזיה החכמה.

סמארט TV היא הרבה מעבר למדורת השבט המודרנית, היא מרכז המידע, התרבות והחיים של הבית. הטלוויזיה לא רק משדרת את התוכן אלא גם בוחרת אותו ומתאימה את התוכניות, המידע ופונקציות נוספות לצופה. המערכת אינה עוד קופסת פלאים שמשדרת, יש לה חיבור לאינטרנט, מערכת הפעלה ואין ספור אפליקציות. כך שהטלוויזיה החכמה היא עולם ומלואו אשר מביא את כל עושרו של העולם אל הסלון הבייתי.

מעבר ליכולת של הצופה ליהנות מערוצי תוכן מגוונים באיכות מצוינת, הסמארט TV מספק שירותי VOD, דהיינו שירות אינטראקטיבי של צפייה על פי דרישה מערוצים מגוונים כגון: Netflix, Amazon YouTube, ועוד. הטלוויזיה משמשת כמזרים מדיה, סטרימר בילד אין המעניק בהחלט חוויית צפייה משודרגת. מעצם היות המרקע מחובר לאינטרנט יש לו את היכולות לשמש ממש כמחשב וניתן לחברו ליישומים חיצוניים מגוונים, מכאן שהמכשיר הוא דינאמי, אינטראקטיבי ומאוד מאוד חכם.

שוק הטלוויזיות החכמות הולך ותופס תאוצה בישראל וניתן לראות שפע של דגמים ומותגים בינ"ל מובילים. כאשר ניגשים לבחור את הטלוויזיה המתאימה חשוב להתייחס לכמה עניינים חשובים. בראש ובראשונה, כמו בבחירה של כל מכשיר, להבין את הגודל הרצוי והמיקום המיועד, לדעת לבחור את גודל המרקע שיתאים באופן מדויק לחלל החדר ולהבין שמדובר על הרבה יותר מטלוויזיה כפי שהכרנו עד כה, מעבר לאלמנטים הטכנולוגיים ולצרכים חשוב גם להתייחס לתקציב. מדובר מכשיר יקר ויוקרתי ואם אין כוונה להשתמש בכל האיכויות שהוא מציע, אפשר להישאר עם מרקע איכותי לא פחות במחיר נמוך יותר.

בשל המגוון, המורכבות והמחיר, מומלץ לבדוק את נוחות ההפעלה והאפליקציות הנתמכות במכשיר, זאת מאחר שכל יצרן מציע כמות מוגבלת של אפשרויות ומומלץ לרכוש את המכשיר שמציע את המגוון הרחב ביותר. חשוב לזכור כי מערכת ההפעלה לעיתים עשויה להיות מוגבלת ולא תומכת בכל האפליקציות וסוגי הקבצים וחשוב להבין אילו סוגי קבצים יפתחו ומה לא. חשוב לבדוק האם הדפדפן מלא או חלקי, שהרזולוציה גבוהה ואיכותית וכד'

עניין נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא החיבורים, הכניסות והיציאות של המכשיר וממנו. חשוב לוודא שיש מספיק כניסות HDM - I USB וכן חיבור RCA, חשוב לוודא את מיקום החיבורים כדי לא לחסום אפשרות לתלות את המסך על הקיר מכיוון שיש מכשירים שהכניסות והחיבורים דווקא בחלק האחורי.

טלוויזיות חכמות רבות מציעות שלל תוספות מיוחדות, חלקן מגיעות עם נגן מובנה, סאבוופר בנוסף לרמקולים איכותיים, מצלמת רשת / סקייפ פנימית ועוד גאדג'טים ככל העולה על הדמיון והצורך. ההנחה היא שהמכשירים רק ילכו וישתכללו עם הזמן ויהפכו להרבה יותר חכמים, לפחות עד המכשיר החכם הבא שיומצא.