ראש אכ"א בשדרות
ראש אכ"א בשדרותצילום: דוברות

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי ביקש באחרונה מהרמטכ"ל אביב כוכבי להיפגש עם ראש אגף כוח-אדם (אכ"א) בצה"ל על-מנת למנוע את אחוז הנשירה הגבוה בעיר, העומד לפי נתוני הצבא על 28%.

השבוע הגיע לפגישה בעירייה ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז אליו הצטרף ראש חטיבת התכנון ומינהל כוח האדם תא"ל אמיר ודמני.

אחת הנקודות המרכזיות שעלו במפגש היא צמצום אחוז תושבי העיר המתגייסים לצה"ל וכעבור תקופה מסוימת משתחררים.

כידוע, צעירי שדרות שמתגייסים בשנה האחרונה נולדו לתוך מציאות ביטחונית קשה וטרור מתמשך מרצועת עזה, שהחל בפצצות מרגמה, המשיך ברקטות קסאם, חשש ממנהרות, עפיפוני ובלוני תבערה ולאחרונה גם בלוני נפץ. השנתיים האחרונות היו קשות מנשוא, לאור השקט ממנו נהנו תושבי שדרות ועוטף עזה לאחר מבצע "צוק איתן" והפרתו אחת לכמה שבועות להסלמה של מספר ימים בודדים ושוב חזרה לשגרה.

גורמי המקצוע מצביעים על המצב הזה והטראומה המתמשכת כגורמים המשפיעים על אותם צעירים וצעירות שמעוניינים לתרום למדינה ולמלא את חובתם בשירות משמעותי בצבא. חלקם מוכרים כמטופלי חוסן וחלקם לא וגם אלה שכן, המידע הזה אינו מופיע בתיקם הרפואי. מרכז חוסן ער לבעיה ופועל יחד עם הגורמים הרשותיים להיות שם עבור הנערים והנערות לפני הגיוס לצה"ל, במהלך השירות ולאחריו.

דוידי וצוותו ביקשו מנציגי צה"ל לקבל מידע בזמן אמת נתונים על חיילים שהתגייסו ומראים סימנים של קושי בתפקוד ואפשרות לשחרור, על-מנת שיהיה מהלך משותף של העירייה והצבא איתם.

בנוסף, דובר רבות על הצורך בעבודה צמודה עם תלמידי י"א-י"ב כבר בשלב הצו הראשון, כולל הליכה של הכיתה יחד עם המורה לצו הראשון, הכנת תוכניות להעלאת המוטיבציה לשירות משמעותי, מינוי רפרנט לנושא זה ובניית תוכניות במכינה קדם-צבאית, עידוד של תלמידי י"ב ללכת אליה וליווי שלהם.

האלוף אלמוז ותא"ל ודמני בישרו לדוידי שקצינים ולוחמים יגיעו לכיתות, יעבירו מורשת קרב ויכניסו את ההכנה לצו ראשון לתוך בתי הספר.

ראש העיר, אלון דוידי, "אני מודה לרמטכ"ל ולראש אכ"א על הנכונות וההגעה אלינו על-מנת ללמוד את הצרכים ואת האתגרים שעומדים בפנינו. אני משוכנע שכעת, כשנצא לדרך משותפת, נסייע לצעירים והצעירות הנהדרים שלנו להתחיל את המסע שלהם לקראת שירות משמעותי בצבא וליווים בכל התהליך, עם כל המורכבויות של חייהם בעיר הנמצאת 20 שנה תחת טרור".

ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז הוסיף, ״נעשה בקרוב מספר פעולות להגברת המוטיבציה לשירות משמעותי בעיר שדרות. אני מודה לראש העיר וצוותו על הנכונות הרבה להיות שותפים בקידום בני שדרות בצה"ל ועל השותפות לדרך".