ליברמן בחוות גלעד: "תומכים בריבונות גם כאן"רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אירח אמש בחוות גלעד את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. זאת כחלק מהמאבק להחלת ריבונות עוד לפני הבחירות.

המפגש התקיים בנוכחות איתי זר ואלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד – יעל שבח, לציון שנתיים לרצח ולהסדרת חוות גלעד.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון פנה לליברמן בנושא הצטרפות לממשלת ימין והחלת ריבונות ואמר לו: "אנחנו נפגשים היום שנתיים לאחר ההכרה בחוות גלעד, כישוב מן המניין במדינת ישראל, צעד שאתה הובלת בממשלה, בתור שר הבטחון לאחר הרצח של הרב רזיאל שבח הי"ד, נמצאת איתנו כאן יעל שבח היקרה, ואנחנו רוצים לומר תודה, על הצעד החשוב והמוסרי הזה מאין כמותו, לחזק את ההתיישבות דווקא לאחר הרצח".

"אנחנו מוטרדים מאוד, וחוששים מפספוס הזדמנות היסטורית, לא משנה אם ג'ראד קושניר או מישהו אחר אומר לא להחלת הריבונות ועם כל הכבוד גם אם הנשיא טראמפ אומר לא , יש לנו ממשלה בירושלים, אנחנו מדינה ריבונית דמוקרטית, והממשלה צריכה להחליט בדיוק כפי שעשה בעבר מנחם בגין במנהיגות רבה בהחלטה על החלת הריבונות ברמת הגולן, וכפי שעשה אשכול בהחלטה על החלת הריבונות על ירושלים המשוחררת. להחליט בעצמה בהתאם לאינטרס הישראלי ולא להכנע לתכתיבים מבחוץ", הוסיף.

לדבריו, "כשמנחם בגין החיל ריבונות על הגולן זה היה מול ממשל אמריקני הרבה פחות אוהד, וכזה שלא נמצא בשנת בחירות, ואיננו צריך את הבייס האוונגליסטי, הוא עשה את זה וזו מנהיגות ואנחנו מצפים מנתניהו שינקוט באותו צעד מנהיגותי. אנחנו חוששים שיש כאן פספוס של הזדמנות היסטורית. חשוב בעת הזו לומר אמירה ברורה של תמיכה מלאה בריבונות על כל יהודה ושומרון. אנחנו מאוד מוטרדים, כי אנחנו מרגישים שאנחנו מפסידים הזדמנות היסטורית".

בסיום העביר דגן מסר אישי לליברמן, "מתוך כבוד והערכה. יש הרבה וויכוחים בנושאי דת ומדינה, אבל בסוף חשוב מאוד שאחרי הבחירות תהיה ממשלת ימין, צריך לזכור שמה שמביא עוד חוות גלעד ועוד ישוב זו ממשלה לאומית אמיתית. צריך להגיע להבנה ולפשרה עם החרדים. זו הדרך הנכונה והטובה ביותר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השיב: "מבחינת ההזדמנות המדינית-פוליטית, לנתניהו יש כרגע רוב מוחלט בכנסת להחלת ריבונות. נתניהו ביקר בבקעה, והבטיח החלת ריבונות לאחר הבחירות. אבל הוא לא צריך לחכות אפילו יום אחד. עכשיו יש לו רוב מובטח. כשנתניהו רצה להביא שבוע לפני הבחירות את חוק המצלמות - הוא ידע יפה מאוד כיצד לעשות זאת. אנחנו מתחייבים, שלממשלה תהיינה 8 אצבעות של "ישראל ביתנו", לכל הצבעה ולכל החלטה על החלת ריבונות - על כל היישובים. בזמנו מנחם בגין העביר את חוק רמת הגולן בשלוש קריאות ביום אחד, אבל נתניהו רק מחפש תירוצים כל הזמן למה לא לעשות זאת. כך היה גם לאחר שהוריתי לפנות את חאן אל-אחמר, וראש הממשלה הוציא הנחייה כתובה, שלא לפנות בתירוץ שבית הדין הפלילי הבינלאומי יפסוק נגדנו. בסוף גם לא פינינו את חאן אל-אחמר וגם התקבלה החלטה ב-ICC נגדנו - גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם גורשנו מהעיר. הממשלה יכולה להעביר כבר מחר בבוקר את חוק החלת הריבונות ואנחנו נתמוך בו".

משה זר, אביו של גלעד זר הי"ד אשר על שמו קרוי הישוב, קיבל אף הוא את ליברמן יחד עם ליאור זברג מנכל כרמי גלעד, והודה לו אישית על ההכרה בחוות גלעד כשהיה שר ביטחון. החווה הוקמה כזכור על קרקע אותה רכש זר בשנות השמונים, על ידי בנו איתי וכלתו בת ציון, לאחר שהאח גלעד ז"ל קב"ט מועצת שומרון, נרצח בפיגוע.

משה זר נתן לליברמן מתנה ספר על רכישת קרקעות בשנות השמונים שכתב אורן זר, בנו, במסגרת התזה לתואר שני. ליברמן התרגש ואמר למשה שהוא גאל קרקעות ולא רכש. משה זר ביקש מליברמן לפעול להקמת ממשלת ימין.

ליברמן מקבל את הספר כמתנה מידי משה זר
ליברמן מקבל את הספר כמתנה מידי משה זרצילום: דוברות