הקורונה, הכלכלה הסינית והכיס שלנו

האם נגיף הקורונה יגרום למשבר בכלכלה הסינית שנחשבת יציבה וחזקה מאוד? דודי רזניק, אסטרטג ריביות ב'לאומי שוקי הון' טוען שיש סבירות גבוהה לפגיעה כלכלית, לפחות תקופתית.

"הכלכלה הסינית בהחלט נמצאת בסכנה לכניסה למשבר ואולי אפילו עמוק, לאור העובדה שאנחנו רואים כבר מספר ימים את הייצור הסיני משותק ברובו ושענף התיירות נמצא בסגר מוחלט. אם הנגיף ימשיך להתפשט לפחות בטווח השבועות הקרובים, בהחלט עלול להיות לפחות רבעון אחד שנראה בו נסיגה משמעותית בתוצר הסיני", מסביר רזניק לערוץ 7.

לדבריו, המצב בסין משפיע גם על כלכלת העולם. "אנחנו רואים את בורסות העולם מאוד עצבניות ותנודתיות בשבועיים האחרונים וזה הביטוי של השווקים הפיננסיים לחשש מפני התפשטות הנגיף לעוד מקומות בעולם והשפעה על כלכלות נוספות".

עם זאת, לדעתו דרוש פרק זמן משמעותי נוסף, כדי שהאזרח הקטן ירגיש את הנזק בכיסו. "בטווח הקצר לא נרגיש את ההשפעה של הנגיף על הכלכלה, מלבד התנודתיות בשוקי ההון בארץ ובעולם".

"במידה ואכן המשבר הזה יתארך משמעותית ולאור העובדה שהרבה מהייצור בעולם מגיע מסין - אנחנו עלולים לראות עליות מחירים של מוצרים שבדרך כלל מגיעים מסין והייצור שלהם יועתק למדינות אחרות", מסכם רזניק.