אלימות בקהילת תורת החיים

תלמידים של הרב שמואל טל פרצו השבוע לביתו של תלמיד לשעבר ממוסדות יד בנימין, שברו חלונות והתנהגו באלימות פיזית ומילולית וכל זאת כלפי האישה והילדים.

המשטרה הגיע למקום ולאחר מאמצים רבים, הצליחה להשתלט על המתפרעים ממוסדות תורת החיים תוך אזהרה למעצרים. תלונה הוגשה בתחנת המשטרה כנגד המתפרעים.

התלמיד לשעבר מתגורר בדירות המהוות חלק מהשטח של מוסדות תורת החיים ובדרך כלל מושכרות לאברכי הישיבה. לאחר בדיקה משפטית, התברר כי לא ברור של מי הבעלות החוקית על הבתים הללו.

תושבים שהבחינו בנעשה אמרו "המצב שהגענו אליו בתקופה האחרונה, הוא אבסורד. על הרב טל ותלמידיו לעזוב את המקום ולתת ליד בנימין להשתקם מהנזק התדמיתי שנעשה להם בשנה האחרונה. האלימות אתמול חצתה כל קו אדום אפשרי. אנו לא מקבלים תירוצים עלובים שאין לרב טל שליטה על תלמידיו.

"המראה כי נשים בוכות ומפחדות בעוד מחזיקות ילדים הוא מראה שאסור שיקרה. הגיע הזמן שיפעלו על מנת לסיים את הסאגה הזו ולתת ליד בנימין להשתקם".

"מקהילת תורת החיים נמסר "הטענה של הפולש לנכס שאינו שלו, היא מגמתית, מטעה ומעוותת. בפועל, מדובר בפולש אלים ששבר קיר על דעת עצמו, הזיק לרכוש הישיבה, השליך חפצים של משפחה אחרת לרחוב וגרם לעוגמת נפש לכל השכנים. משטרה הוזמנה כדי לטפל בפולש, ולא באנשי הקהילה, כפי שמוצג בכתבה.

יתרה מכך, בעקבות המעשה נשארה המשפחה שהייתה אמורה להיכנס לדירה ללא מענה. הניסיון של הפולש למסגר את האירוע כקטסטרופה ולהשחיר קהילה שלמה בדרך, הוא בזוי ונמוך".