סיגאווי עם התיירת
סיגאווי עם התיירתצילום: רכבת ישראל

מנהל המשמרת בתחנת הרכבת בנתב"ג, רועי סיגאווי, ודייל השירות בתחנה, טל מזרחי, רגילים במתן שירות יעיל ואדיב לנוסעים הנעזרים בשירותי הרכבת בדרכם לחו"ל.

אך את המקרה שאירע אמש (שלישי), סמוך לשעה שבע לא ישכחו בתחנת נתב"ג זמן רב.

מזרחי, אשר היה בסיור שגרתי ברציפי התחנה, הבחין בתיק אשר הושאר ללא השגחה על ספסל הרציף. מזרחי ניגש בזהירות לתיק, ולאחר שווידא כי איננו חפץ חשוד, העביר את התיק לידיו של מנהל המשמרת בתחנה, רועי סיגאווי, אשר פתח אותו וגילה לתדהמתו תעודות חשובות וסכום כסף גדול של כחמשת אלפים שקלים בשטרות יורו ודולרים.

סיגאווי הבחין כי מדובר בתעודות מוונצואלה, וידע כי מספר דקות לפני כן יצאה רכבת מהתחנה לכיוון תל אביב עם תיירים רבים עליה.

סיגאווי ומזרחי פעלו מהר, והחלו לכרוז בתחנה על האבידה, יצרו קשר עם מחלקת האבידות של הרכבת וכן עם פקחי הרכבות ומנהלי התחנות באיזור, בניסיון לאתר במהירות את התיירת.

לאחר כחצי שעה של מתח, בה מנסים כלל צוותי רכבת ישראל באיזור נתב"ג ותל אביב לאתרה, הגיעה בעלת התיק ובעלה לתחנת נתב"ג, וסיפרה בהתרגשות ובדמעות כי איבדה את התיק החשוב.

סיגאווי ומזרחי הרגיעו אותה והשיבו לה את האבידה. הנוסעת סיפרה כי היא ובעלה הגיעו מוונצואלה לטיול בישראל, וכי בדרכה למלון בתל אביב גילתה שהתיק לא ברשותה, ומיד ירדה מהרכבת בתל אביב וחזרה לנתב"ג במהירות.

רועי סיגאווי, מנהל המשמרת בתחנת נתב"ג, עובד 17 שנים ברכבת, ולאחרונה הציל חופשה משפחתית נוספת, כאשר החזיר למשפחה שהיתה בדרכה לקפריסין את הכסף שיועד לחופשה. "אנו בתחנת נתב"ג מבינים כי את האחריות הרבה שיש לנו כלפי נוסעים הצריכים להספיק לטיסות או מגיעים לביקור בישראל. אנו מזכירים לכל נוסע שאיבד דבר מה ברכבת ליצור קשר מיד עם צוותי הרכבת ואנו נעשה כל מה שאפשר להשיב את האבידה".

טל מזרחי מועסק כדייל שירות בתחנת נתב"ג כשנה וחצי, "אני שמח שהצלחנו להשיב לתיירת את האבידה ולהראות לה כבר בשעות הראשונות שלה בארץ את הפנים היפות של ישראל", אמר.