כל הדרכים מובילות לירושלים
כל הדרכים מובילות לירושליםצילום: ריקי רחמן

שרת החדשנות והטכנולוגיה של איטליה פאולה פיסאנו ביקרה במתחם קרן JVP בירושלים של אראל מרגלית.

פיסאנו הגיעה לישראל ותיפגש עם שר הכלכלה אלי כהן וראש הרשות לחדשנות פרופ' עמי אפלבאום.

מטרת הביקור היא לימוד האקו סיסטם של ההייטק הישראלי וסוד הצלחתו, כדי ליישמו באיטליה. כלכלת איטליה היא הכלכלה השמינית בגודלה בעולם והשלישית בגודלה באיחוד האירופי, אך תעשיית ההייטק שלה קטנה והאיטלקים מחפשים דרכים לחזקה.

השרה פיסאנו הגיעה למתחם JVP בראש משלחת לשכת המסחר האיטלקית. מרגלית קיים עם השרה סיור במתחם וראו יחד חברות סטארטאפ שונות. השרה קיבלה סקירה מקיפה, לבקשתה, לעבודת JVP בבניית חברות טכנולוגיה לאורך שנותיה ולבניית האקו סיסטם ליצירת מרכזי חדשנות כפי שנעשה בירושלים, בבאר שבע ובצפון.

השרה גם התעניינה במרכז הסייבר הבינלאומי שעיריית ניו יורק ו-JVP פתחו בשבוע שעבר.

"איטליה מחפשת לחזק את הסקטור הטכנולוגי שלה, ובאנו לJVP היום כדי ללמוד מהניסיון והמומחיות שלהם," אמר שרת החדשנות פיסאנו, "שותפות עם חברות טכנולוגיה ישראליות חשובה כדי לבצע שיתופי מידע ומומחיות החיוניים לצמיחתה של מדינה".

"אנחנו שמחים לארח פה בירושלים את פאולה פיסאנו, שרת החדשנות האיטלקית", אמר מרגלית. "אנחנו עובדים כבר כמה שנים עם איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, בתחום הסייבר, בתחום הפודטק, וגם בתחומים אחרים. הצעירים האיטלקים רוצים לקחת את החברות הגדולות הפרטיות שהם יודעים לפתח באיטליה ולהפוך אותן לחברות בינלאומיות.

"בשביל זה איטליה צריכה להפוך להרבה יותר בינלאומית לא רק בתחום הרכב, מזון ואופנה בהן היא מצטיינת - אלא גם בטכנולוגיה. בשביל זה איטליה רוצה את הקשר עם ישראל ונשמח לסייע בהקמת מרכזי החדשנות על בסיס המודל שהקמנו ב-JVP בירושלים ובניו יורק", הוסיף מרגלית.