הנאום המלא של יו"ר ימינה השר נפתלי בנט

שר הביטחון ויו"ר ימינה השר נפתלי בנט התייחס בפתח דבריו הערב (רביעי) במכביה למתקפה מצד שרות הביטחון הכללי.

"לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב״כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מנהלי לצעיר.
אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב״כ, את ראש השב״כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים.
אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל.

אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה. יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה.

זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית. כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי אני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי. כן מדובר בבנאדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון. אני כן מצפה משב״כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום. זו הדרך במדינת חוק תקינה. אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים".

בנט: אני לא חותמת גומי של אף אחדיוני קמפינסקי


בנט הוסיף "מי שפוגע בחיילי צה״ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי. כשלפני חודשיים החלטתי, אחרי 22 שנה שלא בנו בית אחד בחברון, לאשר שכונה חדשה בחברון, קיבלתי אזהרות מכאן ועד הודעה חדשה. והבנתי למה קודמיי - רה״מ נתניהו, ליברמן, בוגי - פחדו. אבל נבחרנו למשול לפי ערכינו. קיבלתי החלטה ואישרתי את השכונה.

לפני חודש וחצי, כשהחלטתי לראשונה בתולדות ישראל לעקל כסף ורכוש של משפחות מחבלים, אמרו לי זה יעורר מהומות. הקשבתי, שקלתי והחלטתי. עיקלנו. אנחנו נרדוף אחרי כל מחבל. לא נפחד.

לפני 4 שנים, שרת המשפטים הטובה בתולדות ישראל, איילת שקד, דרשנו להוציא את התנועה האיסלאמית פלג צפוני מהחוק, כמה אזהרות: זה ידליק את טורקיה, זה ידליק את מצרים, כל העולם הערבי יתעורר. ולחצנו ולחצנו. ייבשנו את התנועה האיסלאמית פלג צפוני והיום ראש התנועה, ראא’ד סאלח, הלך לכלא. המנוול הזה בכלא. לא מהומות ולא בטיח.

לכן רבותיי, גם אם יתדרכו נגדנו, שזה דבר חמור כי יש דרג נבחר ודרג מקצועי, אני אוהב ומוקיר את כל עובדי הציבור ואנשי השב״כ, אבל בדמוקרטיה הדרג המדיני הוא המחליט וכך יהיה".

מוקדם יותר תדרכו גורמים בשרות הביטחון הכללי נגד שר הביטחון נפתלי בנט זאת על רקע החלטתו לביטול צו מעצר מנהלי של פעיל ימין קיצוני.

הגורמים צוטטו בחדשות 12 כאומרים, "בנט נותן רוח גבית לפעילי ימין קיצוניים ומחליש את מערכת הביטחון בשטח".

אתמול דווח כי בנט החליט לבטל את צו המעצר המנהלי לפעיל הימין אליה בן דוד. המשטרה עצרה בשבוע שעבר את בן דוד, תושב נוף הגליל, בחשד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע אותו בינוני. אך השבוע בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה והורה על שחרורו. בתום הדיון, נעצר בן דוד על בסיסי הצו שהוגדר לחודש.

בנט הודיע כי בתום בדיקה יסודית ו"בבחינת מכלול השיקולים", בהם עברו של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מנהלי שונה ומצומצם. הוא החליט להגביל את כניסתו של בן דוד ליהודה ושומרון בלבד, בצו שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מנהלי נוסף. "אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שר הביטחון", נמסר.