ניו יורק
ניו יורקPIXABAY

יזמים ישראלים רבים מחליטים לצאת קצת מהביצה המקומית ולחפש הזדמנויות השקעה בנדל"ן מעבר לים.

יש אינספור הזדמנויות השקעה מעבר לים ואחת פופולרית שכזו אנו רואים כמובן בארה"ב. מעבר ומתמיד ארה"ב הייתה יעד השקעה אטרקטיבי וכיום תוכלו למצוא מקומות רבים בארה"ב שבהם יש ביקוש רב לדיור ותוכלו לקנות או לבנות דירה להשקעה בארה"ב וליהנות ממציאה מהירה של שוכרים ובתשואה שנתית יפה מאוד.

סוגי הדירות בארה"ב:

אם התחלתם לבדוק לגבי השקעה בארה"ב כנראה שכבר נחשפתם לכך שיש כמה סוגי דירות בארה"ב שכדאי להכיר כדי להחליט במה כדאי להשקיע.

  • מולטי פמילי – השקעה במולטי פמילי יכולה להיות החלטה טובה עבורכם במידה ואין לכם סכום גבוה להשקיע באופן יחסי. מדובר למעשה במשקיע או קבוצה של משקיעים המתאגדים יחד לצורך רכישת בניין דירות משותף. הבניין רשום תחת בעלות אחת, של חברה הבנויה מאותם משקיעים. בדרך כלל המשקיעים יפקידו את תחזוקת הבניין השוטפת בידי חברת ניהול וישלמו לה דמי ניהול חודשיים שזו תדאג לכל מה שקשור לבניין מבחינת תחזוקה שוטפת, ניקיון, מציאת שוכרים וגביית כספים מהם.
  • לאחר עמלות העבודה של חברת הניהול המשקיעים יזכו לחלוקה שווה של הכספים בהתאם לאחוזים שלהם בהשקעה הכללי כמובן. באותה מידה יגבה מהם האחוז היחסי שלהם להוצאות החודשיות. היתרון בהשקעה במבנה כזה הוא שבמידה וחלק מהדירות לא נמצאו להן שוכרים – כל המשקיעים נושאים בנטל ולא הכול נופל עליכם.
  • קונדו-מינימום – זה הכי קרוב לבניין מגורים שאתם מכירים מישראל. בניין מגורים שבו כל דירה היא בבעלות נפרדת. הדירה באחראיות בעל הדירה ויכול לבחור למי להשכיר אותה אולם הוא כפוף לוועד הבית והחלטות דיירי הבניין על מנת לבצע שינויים. מדובר בהשקעה פופולרית לא רק משום שהיא מזכירה דירות בישראל אלא בשל העלויות הזולות של דירה מסוג זה.
  • סינגל פמילי – בית צמוד קרקע המיועד לאחסון של משפחה בודדת. כל הזכויות והניהול של הבית הן של בעליו והוא יכול לבצע את השינויים בבית כרצונו בשטח שלו. ישנם בתים רבים שהבנקים מציעים למכירה במחירים מוזלים לאחר שעוקלו לאלה שלא יכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם. על כן ניתן להשיג דירות מוזלות יחסית. הרבה אמריקאים מעדיפים להתגורר בבתים אלו ולכן קל יותר להשכיר אותם.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה להשקעה בארה"ב ?

לפני שאתם באים לרכוש דירה להשקעה בארה"ב כדאי לברר מידע נוסף על האוכלוסייה המקומית, על המצב הסוציו אקונומי באזור, על התשתיות, על דברים חדשים שהולכים להיבנות באזור ולשדרג את הפופולריות שלו (בית חולים, תחנת רכבת וכד'). כמו כן כדאי לבדוק שיש מספיק מקומות עבודה באזור, שקל למצוא מזון ואספקה ועוד.