משה יעלון
משה יעלוןצילום: אופק אבשלום

רב אלוף במילואים, שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ('כחול לבן'), שוחח היום (חמישי) עם מגישי התוכנית 'הקבינט' ב-103FM על המצב בדרום ועל ביטול המעצר המנהלי.

יעלון התייחס לביטול צו המעצר המנהלי של פעיל ימין על ידי שר הביטחון נפתלי בנט: "אותי זה מדאיג כי חתמתי על צווים כאלה המון פעמים, כשהביאו אותם אליי לחתימה, שאלתי שאלות. לדעתי זה מצריך בדיקה עניינית ומשפטית, אסור שיופעל לחץ פוליטי על שר ביטחון".

על המדיניות של נתניהו בנוגע לאזור הדרום אמר: "המדיניות הנוכחית הביאה לשחיקת ההתרעה, למעלה משלוש וחצי שנים החמאס לא ירה כדור אחד, ופתאום ממשלת ישראל מבליגה על הפרת אמינות שמתחילה עם עפיפונים ובלונים וממשיכה לרקטות. מי שמזלזל בריבונות של עצמו, מוביל לשחיקת ההרתעה. נתניהו החליט פוליטית שהסלמה לא כדאית לפני בחירות ומי שסובל זה תושבי עוטף עזה", סיכם.

על הסקרים של מפלגתו אמר: "אנחנו חשים בשטח ורואים בסקרים עליה, כחול לבן קמה לפני שנה וכבר באפריל הגיעה ל-35 מנדטים - שוויון עם הליכוד. בבחירות שאחרי גברה על הליכוד במנדט אחד. אני צופה לגוש הימין עוד ירידה כי יש לא מעט ליכודניקים שהתפכחו, הם מבינים שהליכוד הוא בן ערובה של נתניהו".

לשאלה כיצד כחול לבן תוכל להקים ממשלה בסיטואציה הזו השיב יעלון, "המצב הטוב ביותר הוא אחדות עם הליכוד, אך מי שתוקע את האפשרות לממשל אחדות שמבוססת על כחול לבן והליכוד זה נתניהו".