עימאד מורנייה
עימאד מורנייהצילום: מסך

חיים תומר, לשעבר ראש אגף מודיעין במוסד, שוחח עם חברי הקבינט ב-103fm על ציון 12 שנים לחיסולו של עימאד מורנייה: "על פי מקורות זרים הסיסמה היא 'אנחנו מאמינים בברכות ובדברים שסמויים מהעין'".

בפתח דבריו אמר, "האנשים האלה היו אחים לנשק, לאידיאולוגיה ובכלל, האנשים האלה עשו הבדל גדול שהם החזיקו ביד את הגה המושכות המבצעי של הפעילות שהם היו אחראיים עליה. עימאד מורנייה היה איש שהיה חדשני במגוון דברים, ההוצאה שלו מהמשוואה הייתה חשובה ופגעה קשות בביטחון העצמי של הארגון".

"לדעתי, פגעה גם בביטחון העצמי של נסראללה עצמו, החיסול הזה הכניס את נסראללה לבונקר להרבה מאוד שנים, וגם הביא אותו בסופו של דבר להגיד כמה דברים שאפשר לשמוע מהם צליל של חשיבה שניה על ריצה לעימות עם ישראל. היום חיזבאללה הוא גורם מאתגר מבחינה התפיסה הישראלית", הוסיף תומר.

תומר ציין עוד בעניינו של נסראללה, "המכות האלה שהוא ספג אחת אחרי השנייה, כולל האחרונה, אומרות לו – תיזהר. בסוף הוא ניזהר, ברור שאם איראן תנחה אותו לצאת לדרך כי הגיע יום הדין, אז הוא יצא לדרך. אבל הוא יצא עם אנשים בשיעור קומה יותר קטן. כרגע, לא נראים אנשים שנכנסים לנעליים של ה'מגה סטארים' המבצעיים האלה שגרמו להרבה מאוד כאבים לאמריקאים, לישראלים ולסעודים בשנתיים האחרונות".

בהמשך התייחס לפרסומים השונים לפיהם ניתן היה לחסל את מורנייה וסולימאני יחד לפני 12 שנים, "אם הייתה הזדמנות כזאת, והיה אפשר לממש אותה ללא המגבלה האמריקאית, אני חושב שזה היה טוב לישראל. אלו היו 10 שנים מאוד 'פוריות' מבחינתו של האיש הזה, סולימאני, ארכיטקט המהפכה והטרור האיראני, גם בעזה וגם בלבנון". לסיכום אמר ראש אגף המודיעין במוסד לשעבר כי "ישראל צריכה להסתכל ולהבין לאן איראן הולכת כי התסריט של חטיפת שני חיילים לאורך הגבול וכניסה למלחמה כנראה לא יקרה פעם נוספת".