יואב גלנט
יואב גלנטצילום: קובי ריכטר/TPS

שר העליה והקליטה יואב גלנט ממשיך בשרשרת המתקפות על שר הביטחון נפתלי בנט, מאז מונה זה לתפקידו.

"השב"כ מופקד על סיכול טרור למען בטחון מדינת ישראל ואזרחיה, 'השירות' פועל לפי חוק ומשרתיו הם טובי בנותינו ובנינו", צייץ גלנט הבוקר (חמישי) תוך שהוא רומז להחלטתו של בנט לבטל את צו המעצר המנהלי לצעיר אליה בן דוד.

לדבריו, "השיקול היחיד המנחה את פעולותיהם הוא בטחוני - ממלכתי. עירוב שיקולים פוליטיים בהחלטות בטחוניות, בניגוד להמלצות השב"כ, הינו שגוי ופסול".

בימינה הגיבו "יואב, תקשיב למה שאומר ראש הממשלה. אנחנו עובדים בתיאום מלא מלא. בכל מקרה - בנט הוא שר הביטחון של כלל אזרחי ישראל וישמור גם על הבית שלך בעמיקם. מציעים שתחזור לעסוק במה שאתה טוב - קליטה, עלייה וחתירה".

שלשום הודיע בנט, כזכור, כי החליט לבטל את צו המעצר המנהלי עליו חתם יממה קודם לכן, נגד פעיל הימין אליה בן דוד.

המשטרה עצרה בשבוע שעבר את בן דוד, תושב נוף הגליל, בחשד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע אותו בינוני. אך השבוע בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה והורה על שחרורו. בתום הדיון, נעצר בן דוד על בסיס הצו שהוגדר לחודש.

בנט הודיע כי בתום בדיקה יסודית ו"בבחינת מכלול השיקולים", בהם עברו של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מנהלי שונה ומצומצם. הוא החליט להגביל את כניסתו של בן דוד ליהודה ושומרון בלבד, בצו שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מנהלי נוסף. "אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שר הביטחון", נמסר.