גיליון 12, ריבונות
גיליון 12, ריבונותצילום: שער הגיליון

מחר (שישי) תוציא תנועת הריבונות לאור את גיליון 12 של כתב העת 'ריבונות' ובו מגוון ראיונות כתבות ועידכונים סביב התקדמות חזון הריבונות.

העיתון יוצא לאור על רקע הבחירות המתקרבות מחד ומאידך תכניתו המדינית של נשיא ארה"ב, תכנית המאה. בין המרואיינים וכותבי המאמרים בעיתון: השר בצלאל סמוטריץ', חברת הכנסת שרן השכל, ח"כ יועז הנדל, ח"כ איילת שקד, יו"ר הקק"ל דני עטר, האלוף במיל עוזי דיין, פרופ' אפרים ענבר, ד"ר דורי גולד, עו"ד אליקים העצני ואחרים.

הקריאה המרכזית העולה מהעיתון היא אזהרה והתנערות מוחלטת מרעיון הקמתה של מדינה זרה בלב הארץ, רעיון הנכלל בין סעיפי תכנית טראמפ. זאת לצד הדגש על חשיבות החלת הריבונות באופן מיידי, לבטא בכך את כמיהת החזון הציוני ולקבוע עובדות מדיניות בשטח.

העיתון, היוצא לאור במאתיים אלף עותקים בעברית ובאנגלית, מציג גם סקר שבחן את עמדת מצביעי מחנה הימין וממנו עולה כי רוב גורף קורא לראש הממשלה להחיל ריבונות גם ללא הסכמה בינלאומית. כמו כן מקדיש העיתון טורי פרידה מכוהנת האהבה לארץ ישראל, גאולה כהן ז"ל, ולפרופ' רוברט וולף ז"ל שהלכו לעולמם בחודשים האחרונים והיו מעמודי התווך האידאולוגיים והמעשיים של תנועת הריבונות.

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, קובעות בדברים שפרסמו בעיתון: "אל לנו לשגות ולהתבלבל. עלינו לדחות מכל וכל הצהרה ישראלית המכירה בשקר הזכויות הלאומיות של עם אחר על ארץ ישראל. עלינו להיאבק בעצם העלאת הנכונות של אי מי מהנהגת הימין, ובוודאי של ראש הממשלה, לראות כאפשרית את התכנית שאחריתה הקמת מדינה ערבית בלב מולדתנו. התלות של אחדים מאיתנו בסרבנות הערבית ככזו שתוביל לקריסתה של התכנית מאליה, היא תלות תגרנית ומחשבה של סוחרי נדל"ן, אך על ארץ ישראל לא עושים דילים, עסקאות או עסקים. על ארץ ישראל מחילים ריבונות".

להצצה ראשונה בגיליון