נשיא המדינה מעניק את הגביע לקפטן ירושלים, בר טימור
נשיא המדינה מעניק את הגביע לקפטן ירושלים, בר טימורצילום: חיים צח, לע"מ

השישי שלה. אמרה ידועה היא כי קשה לזכות בתואר, אך עוד יותר קשה לשמור עליו. הפועל ירושלים הוכיחה הערב (חמישי) כי אם רק רוצים ומתאמצים, הכל אפשרי.

שש פעמים נפגשו בעבר הפועל ירושלים ועירוני נהריה במסגרת הגביע, בחמש מהן ניצחה :האדומה מהבירה, אך נראה כי הערב במשחק על התואר השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי, גביע המדינה בכדורסל, סיפקו השתיים את המשחק הטוב ביותר ביניהן אי פעם.

היה זה כאשר השתיים נפגשו בגמר גביע המדינה בכדורסל שנערך בהיכל מנורה מבטחים, יד אליהו לשעבר, שבתל אביב, למשחק אחד על תואר הגביע היוקרתי.

כמו בשנה שעברה, גם הפעם ירושלים היא זו שהניפה את התואר היוקרתי, רק שהפעם היא התקשתה הרבה יותר.

היה זה כאשר עירוני נהריה הפכה פיגור בן 13 נקודות ברבע השני ליתרון ברבע השלישי. ירושלים הצליחה לחזור ולהוביל אך שתי שלשות אדירות של שחקני נהריה בדקת הסיום של המשחק כמעט והפכו את התוצאה. למזלה של ירושלים, היתרון הבולט בכדורים החוזרים הציל אותה וסל בשניה האחרונה של טיישון תומאס, מי אם לא הוא, שמר את התואר השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי בבירה.

המשחק נפתח צמוד ולאחר 10 דקות עמדה התוצאה על 25:22 לזכות ירושלים. ברבע השני פתחה כאמור ירושלים פער בן 13 נקודות עם 42:29, אך נהריה מיאנה לוותר ולהפסקת המחצית ירדה בפיגור 2 בלבד, עם 45:43.

בראון חוגג הערב
בראון חוגג הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אל המחצית השניה עלתה רק קבוצה אחת - זו מהצפון. שלשה אדירה של וולטרס, לא האחרונה במשחק, הפכה את התוצאה באופן סופי ונהריה החלה להוביל. לצערה, זה לא החזיק מעמד זמן רב כשירושלים הגיבה עם ריצת 12:0 ולרבע האחרון ירדו השתיים כשירושלים היא זו שמובילה עם 71:65.

נהריה לא אמרה נואש גם הפעם ובדקות הסיום של הרבע המכריע כמעט והצליחה לעשות את הבלתי ייאמן. לצערה, היא מסיימת את המשחק עם המחמאות בלבד ורק עם כמעט כשהפסידה בסיום בתוצאה 92:89 דרמטי במיוחד, הדרמטי ביותר שנראה במשחקי גמר הגביע אי פעם.

נהריה שהעפילה לגמר הגביע הראשון בתולדותיה, הייתה קרובה לרגעים לא מעטים במשחק הערב לעשות את הבלתי יאומן כבר במשחקם הראשון בגמר הגביע, אך היה חסר להם הגרוש ללירה.

ירושלים שחזרה בשמינית הגמר מפיגור 17 לניצחון על הפועל ת"א וברבע הגמר הדיחה את האלופה מכבי ת"א, מניפה את הגביע בפעם השישית בתולדותיה ובפעם השניה ברציפות. מי אמר שקשה לזכות בתואר שוב?