סבא וסבתא שמואל ואסתר אפל עם הנכד, דניאל ויניצקי
סבא וסבתא שמואל ואסתר אפל עם הנכד, דניאל ויניצקיצילום: אדיר וענונו

תלמידי ישיבת ההסדר בקריית שמונה שיתגייסו בחודש הבא לצה''ל, השתתפו ביום "ישיבה בשלייקס" לזכרו של בוגר הישיבה השר אורי אורבך ז"ל.

כ-60 סבים וסבתות של התלמידים הגיעו לישיבה בקריית שמונה, ובילו שם יום שלם שהחל בסבב היכרות, שיחה עם הנכדים, ארוחת צהריים, שיעורים מגוונים, שיחות עם צוות הישיבה ותפילת מנחה עם כל התלמידים.

צלם מקצועי צילם כל נכד עם סבו וסבתו למגנטים אישיים. חלק מהתלמידים זכו לביקור של הסבים והסבתות משני הצדדים, והשנה הגיע אפילו סבא בן 96.

צילום: אדיר וענונו
צילום: אדיר וענונו

מיזם ''ישיבה בשלייקס'' נולד בהשראת המיזם שהוביל אורי אורבך ז''ל כשר לאזרחים ותיקים, "שלישי בשלייקס".

"הקשר הבין-דורי הזה הוא נפלא", תיאר מנהל הישיבה חיים בומש, "ופני כולם נוהרים-זוהרים. זהו יום מרומם לכולם, ושמו של אורי אורבך נישא בפי כול, וכמובן צוין על ידי בתחילת היום ובסופו".

רעייתו של אורי ז''ל, מיכל אורבך, הודתה לאנשי הישיבה בקריית שמונה על המיזם המרגש והמשמעותי לזכרו של אורי, שהפך למסורת זו השנה החמישית, וציינה את תקוותה כי ישיבות נוספות יאמצו את המיזם ויאפשר לקשר הרב-דורי לפרוח גם בהן ומתוכן.

צילום: אדיר וענונו
צילום: אדיר וענונו

אסתר אפל מגבעת-שמואל, שהגיעה עם בעלה שמואל לבקר אצל הנכד דניאל ויניצקי, תיארה: "זו חוויה מאוד מיוחדת, כי חוויה כזו של לשבת בישיבה וללמוד ביחד זה דבר מאוד מרגש ומיוחד, ולראות את הנכד בסביבה של נערים בוגרים. הישיבה ראויה לכל שבח. אירחו אותנו כל כך יפה, ורמת ההרצאות הייתה מעולה, וגם האוכל.

"היה משמח לראות את הנכד שמח מולנו ויצא יחד עם חבריו לקבל את פני הסבים והסבתות, והוא דאג גם קודם, שנצא בזמן ושהכול בסדר. היה מיוחד לראות גם הצד הערכי בישיבה ואת הדוגמה הזו של לבוא לקראת הסבים, לארח, להאכיל וללמוד איתם. לרוב מזמינים סבים וסבתות למסיבה בגן או למסיבת סידור וכדומה. בשלבים האלה באיזשהו מקום הסבים והסבתות כבר פחות מעורבים, וזה מיוחד להיות מוזמנים ומעורבים גם כשהנכד בישיבה".

אפל הוסיפה, ''שמעתי את ההתרגשות אצל הסבים והסבתות האחרים בשיחות הטלפון שעשו בדרך חזרה. זו הייתה באמת חוויה מחממת לב, אירוע מיוחד במינו, אני חושבת שישיבות אחרות שלא עושות את זה, מפספסות".

האזכרה לשר אורי אורבך ז''ל במלאת חמש שנים לפטירתו תתקיים ביום שישי הבא, כ"ו בשבט, 21.2, בשעה 11:00 בבית העלמין במודיעין.

צילום: אדיר וענונו