אורי מקלב
אורי מקלבPhoto by Hadas Parush/FLASH90

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה התראיין לערוץ i24News וסיפר כי מפלגתו לא מטילה וטו על האפשרות להצטרף לממשלה עם ''כחול לבן''.

"אנחנו לא נגד ממשלת אחדות אנחנו תומכים בזה, אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להיות חברים בממשלת אחדות, אין הבדל, אם הליכוד יכולים להיות חברים בה אז אנחנו גם'', אמר מקלב.

על פי הדיווח ב"בחדרי חרדים", מקלב גם לא הסתייג ממצע כחול לבן בנושאי דת ומדינה. "לגבי המצע של כחול לבן בנושאי הדת בישראל, אנחנו חושבים שאין לנו בעיה עם רוב החברים במפלגה הזו גם עם גנץ עצמו.

"הלכנו עם גנץ ועבדנו איתו כמו גם עם בוגי יעלון שעבדנו יחד במשך שנים וגם עם גבי אשכנזי, כן יש לנו בעיה עם יאיר לפיד. אם לפיד יקבל את העמדות שלנו בנושאים האלה נהיה שותפים דומיננטיים בממשלת האחדות".

המראיין שאל את הח"כ החרדי: "אני מבין שאתם לא סוגרים את הדלת בפני כחול לבן", ומקלב השיב: "לגבי כחול לבן אנחנו לא סוגרים בפניהם את הדלת, לפיד הוא הבעיה אבל כחול לבן צריכים לפתור אותה והם יכולים לפתור אותה, גם היום אני מדבר עם לפיד, זה לא שאנחנו לא מדברים אחד עם השני. עברנו דרך מאוד סבוכה, הוא הוכיח שהוא התנהל באגרסיביות כלפי המגזר החרדי, שניסה לחנך את הציבור כולו".

"זה לא פרופורציונלי שהוא יגיד לנו מה לעשות", אמר מקלב על יאיר לפיד, "אם לפיד יגיד 'אני רוצה לדבר איתכם ואני מכבד את הדרישות שלכם', אז יש על מה לדבר".

מלשכת ח"כ מקלב נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לפרסומים שונים, אין כל קשר בין דברי ח"כ אורי מקלב לבין הכותרות והדברים שפורסמו, הדברים שפורסמו בשמו לא נאמרו כלל בראיון. אין כל שינוי בעמדת יהדות התורה בתמיכתה הברורה בבנימין נתניהו, כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין".