משתתפי 'יום הסידורים'
משתתפי 'יום הסידורים'צילום: שחר עזרן

יותר מ-2,000 חיילים בודדים, שעזבו את משפחותיהם וחבריהם ועלו לארץ לבדם, מ-70 מדינות ומיחידות הצה"ליות השונות, הגיעו היום (חמישי) ל"יום סידורים".

את היום המיוחד יזמו ארגון "נפש בנפש" וידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), יחד עם אכ"א מופת בצה"ל ו'יחד למען החייל' ובהשתתפות משרד העלייה והקליטה, רשות האוכלוסין וההגירה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA.

זוהי השנה השביעית ברציפות שבית החייל בתל אביב הפך ליום אחד ל-One Stop Shop ובמסגרתו הוענקו לחיילים הבודדים כל השירותים להם הם זקוקים במהלך השירות הצבאי ולקראת שחרורם מצה"ל.

במקום ניתנו, בין היתר, שירותי הנפקת תעודת זהות ודרכון ביומטריים על-ידי נציגי רשות האוכלוסין, המרת רישיון נהיגה מרישיון זר לישראלי על ידי נציגי אגף הרישוי של משרד התחבורה, ומימוש זכויות הניתנות במסגרת המעטפת הרחבה של משרד העלייה והקליטה והמוסד לביטוח לאומי.

שר העליה והקליטה, יואב גלנט סיפר, "שמחתי להגיע ולפגוש חיילות וחיילים מדהימים, שעלו מכל רחבי העולם כדי לשרת בצה"ל. ראיתי את הציונות במיטבה והתרגשתי. גם אנשי משרד העלייה והקליטה היו שם כדי לתת שירות ולשאול כיצד ניתן להוסיף ולעזור. תודה לנפש בנפש ולכל השותפים בהפקתו של היום המוצלח הזה.

האלוף (במיל.) מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ציין כי "השירות בצה"ל קשה ומורכב לכל חייל וחיילת, על אחת כמה וכמה לחיילים הבודדים. החלטתם האמיצה לעזוב את ביתם ומשפחותיהם ולהתגייס לצה"ל הינה בבחינת מעשה ציוני ואצילי המצביע על תחושת השליחות העמוקה שבהם ואהבתם למדינת ישראל. אנחנו ב-FIDF נמשיך לעמוד לצד החיילים הבודדים ולתמוך אותם באמצעות מגוון רחב של תכניות ייחודיות במהלך השירות הצבאי ואחריו מתוך הוקרת תודה והערכה עמוקה על תרומתם לצה"ל ולמדינת ישראל ועל מנת להבטיח שאף לא אחד מהם ירגיש בודד".

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש, הוסיף כי "אנחנו שמחים מאד שאגף כח אדם בצה"ל זיהה את האתגר של יום הסידורים של החייל הבודד, ורואה את "נפש בנפש" כשותף המרכזי למציאת פתרון מערכתי אשר בא לידי ביטוי ביום מרגש זה. אכן, ׳אם תרצו אין זו אגדה׳ והיום הזה הינו הוכחה כי ניתן לרתום את צה״ל יחד עם משרדי ממשלה, חברות ציבוריות ורשויות מקומיות והכל למען חיילי וחיילות צה"ל שעלו בגפם לישראל כדי לשרת בצבא מתוך תחושת ציונות, שליחות ורצון אמיתי לתרום לחברה הישראלית. אנחנו מקווים כי משרדי ממשלה נוספים יצעדו בעקבות צה"ל ויראו בארגון מענה לבעיות לאומיות שונות העומדות לפתחנו".