תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריהReuters

כלי תקשורת בסוריה מדווחים הלילה (שישי) על תקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר הישראלי באזור דמשק.

לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, מערכות ההגנה האווירית ירו לעבר ''מטרות עוינות'' והפילו חלק מהן.

התקיפה מתבצעת על רקע האיום שהשמיע דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, ולפיו "כל פעולה טיפשית של המשטר הציוני נגד האינטרסים האיראניים בסוריה ובאזור תיענה בתגובה מוחצת".

שלשום התייחס שר הביטחון נפתלי בנט להתבססות האיראנית מצפון לישראל ואמר כי "גם בימים אלו הגזרה הצפונית ממשיכה להעסיק אותנו. השקט היחסי לא מבלבל אותנו, צה"ל דרוך ומוכן לכל תרחיש".

"כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו: בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם במימדים נוספים".

"אנחנו אומרים לאיראן: אין לכם מה לחפש בסוריה. כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם. חיסול סולימאני הוא אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה. אבל אל לאויב האיראני לטעות - אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני. אנחנו פועלים כל העת וגובים מחירים עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה", הדגיש בנט.