מצרים
מצריםצילום: מלניה פידלר, פלאש 90

לראשונה וירוס הקורונה גם ביבשת אפריקה. משרד הבריאות במצרים אישר ביום שישי כי התגלה מקרה ראשונה של אדם שנדבק בוירוס הקורונה ואושפז לטיפול בבית חולים מקומי.

דובר משרד הבריאות בקהיר, חאלד מוגאהד, אמר כי "האדם שאובחן עם וירוס הקורונה הוא זר, שעדיין לא הראה את הסימפטומים החמורים של המחלה".

הוא לא מסר את הלאום של התייר שנדבק במחלה, אף הוסיף כי התייר אושפז בבידוד ונמצא תחת טיפול רפואי קפדני בנסיון להחלים מהוירוס, שכבר גבה את חייהם של מעל 1300 בני אדם ברחבי העולם. התייר אובחן עם וירוס הקורונה למרות שלא הראה תסמינים שונים, בעקבות בדיקות שעורכת מצרים לתיירים הנכנסים לשטחה ממדינות בהן התגלו חולים שנדבקו בוירוס הקטלני.

מדובר במקרה הראשון של וירוס הקורונה שמתגלה ביבשת אפריקה והשני במזרח התיכון, לאחר שגם איחוד האמירויות הערביות הודיעה בחודש שעבר כי התגלו מספר מקרים של אנשים שנדבקו בוירוס הקורונה. כמו ישראל, גם מצרים עצרה את הטיסות הישירות לסין עד לסוף החודש הקרוב ועורכת בדיקות רפואיות קפדניות לנכנסים לשטחה, בעיקר ממדינות בהן כבר התגלו מקרים של וירוס הקורונה.

מעל ל-300 אזרחי מצרים פונו מהעיר ווהאן בה התפרץ הנגיף והושמו בבידוד של 14 ימים עד לשלילת האפשרות כי נדבקו בנגיף.

בינתיים, הודיע משרד הבריאות בצרפת כי תייר סיני מת בבית חולין במדינה. התייר בן ה-80 הגיע לצרפת כתייר לפני כשלושה שבועות, ולאחר שבוע אושפז בבית החולים לאחר שאובחן כי נדבק בנגיף. בתו של התייר מאושפזת גם היא, רשויות הבריאות בצרפת אמרו כי היא אמורה להחלים מהנגיף.