אריה קינג
אריה קינגצילום: חזקי ברוך

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג תוקף בחריפות את ח"כ ניר ברקת מהליכוד, בעקבות הבטחת ראש הממשלה למנות את ברקת לשר האוצר בממשלת הליכוד הבאה.

''תושבי מדינת ישראל חייבים להתאחד ולהציל את ישראל מקריסה כלכלית. אחרי שניר ברקת הרס את ירושלים בהיבט הכלכלי והחברתי, נתניהו הטיפש רוצה להביא לקריסה כלכלית של המדינה", טען קינג.

''זה לא עניין של שמאל או ימין", הוסיף קינג וטען כי ברקת ''פשוט חסר כישורי ניהול ובעל ניסיון רק ביצירת סכסוכים וחיכוכים בין קהלים''.

נציין כי המתקפות של קינג על ברקת החלו לאחר שזה האחרון פיטר אותו מהקואליציה העירונית בירושלים, בתקופה שבה כיהן ברקת כראש העיר.

ביום שישי האחרון נשמעה התנגדות ראשונה בליכוד למינויו של ברקת לתפקיד שר האוצר הבא. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר ל''אופירה וברקוביץ'' בערוץ 12 "אני לא תמיד מסכים עם ראש הממשלה ואני חושב שכאן הוא טעה. אני מעריך את ניר ברקת, אבל יש שרים וותיקים ומנוסים יותר וכדי להיות שר אוצר אתה צריך גם הרבה מאוד ניסיון פוליטי.

"להוביל רפורמות בכנסת, לנסות לגבש קואליציות ולהעביר רפורמות קשות בוועדות הכנסת זה לא פשוט. בנוסף, צריך לכבד את בחירת חברי הליכוד".

ארדן העריך שההכרזה על המינוי נועדה לשכנע אנשי ימין-מרכז ואנשי ימין רך להצביע לליכוד. ארדן הדגיש כי הוא מתייצב מאחורי החלטת נתניהו על אף שהוא חולק עליה, "ראש הממשלה החליט כך, אני יכול לחלוק עליו, אבל אני מכבד את ההחלטה הזו".