"ספינת הקורונה": מומחה במחלות זיהומיות מהדסה יצא ליפןדוברות הדסה

פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר ומומחה במחלות זיהומיות מהדסה, יצא ליפן ככל הנראה מחר על מנת ללוות את הטיפול בבני הזוג הישראליים שנדבקו בנגיף הקורונה, כך נמסר ממשרד הבריאות.

לקראת צאתו ליפן אמר פרופ' ניר-פז, "מחר בבוקר אני יוצא מהדסה ליפן, לטוקיו, על מנת ללוות את החולים הישראלים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה וירדו מהספינה".

"המטרה שלנו בנסיעה הזו זה לוודא שמצד אחד הטיפול שהם מקבלים יהיה הטיפול הטוב ביותר שהיפנים מסוגלים לתת ומצד שני לוודא שכשהם חוזרים לארץ לא תהיה שום סכנה לבריאות הציבור פה בארץ על מנת לוודא שמדינת ישראל תמשיך להיות אחת המדינות שנקייה מנגיף הקורונה כמו שהיה עד עכשיו", הוסיף הפרופ'.

לדבריו, "לצורך הנסיעה הזו יצרתי קשר גם עם קולגות ביפן, מומחים למחלות זיהומיות ורופאי ריאות שמטפלים כרגע בחולים, גם עם השגרירות היפנית וגם עם החברים שלנו כאן במשרד הבריאות על מנת להביא את המיטב שהרפואה הישראלית מסוגלת להביא לחולים מהסוג הזה".

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר בכניסתו לישיבת הממשלה לשאלת ערוץ 7 האם אזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים בשל התפשטות נגיף הקורונה.

"אנחנו יודעים על מקרים של קורונה בתוך הספינה. אנחנו שולחים רופא גם מכאן לטפל בהם ומנהלים משא ומתן עם היפנים שאת כל השאר נחזיר הביתה", ציין ליצמן.

באשר לאפשרות שהנגיף יגיע לישראל ויתחיל להתפשט גם כאן אמר ליצמן, "הנחת העבודה אומרת שתהיה כאן קורונה ועשינו את כל ההכנות".