השר זאב אלקין נגד 'שתיית קולות': חוסר כבוד לציבוריוני קמפינסקי, אילת

השר זאב אלקין חושב שקמפיין 'שתיית הקולות' שהוביל במערכות הבחירות האחרונות ראש הממשלה על ראשן של מפלגות הימין, מוטעה מיסודו.

"זה חוסר כבוד לציבור גדול שהוא לא מטומטם ולא עדר ואי אפשר לשתות את הקולות שלו. בסוף האנשים מנתחים את המצב ומחליטים למי להצביע. חשוב שהמאמץ העיקרי לא יהיה בעקיצות הדדיות, אלא באיך מביאים לקלפי אנשים שחושבים ימין כדי שגם יצביעו ימין", אומר אלקין בראיון לערוץ 7 בכנס המנהלים התשיעי של הציונות הדתית הנערך באילת.

לדברי אלקין, "המאמץ צריך להיות לניצחון הימין. תמיד יהיה ויכוח וכל אחד בהשקפתו. אני חושב שהציבור הציוני דתי משפיע מאוד בליכוד ויש מי שמעדיפים מפלגה מגזרית. המאמץ העיקרי צריך להיות בהוצאת הציבור הימני מהאדישות. קודם כל בתוך הציבור הציוני הדתי עצמו שלא מגיע לקלפיות במספרים הנדרשים ואחר כך עלול לבכות ארבע שנים על התוצאה".

"אפשר לנצח. זה לא פשוט, אבל הציונות הדתית צריכה להבין שהיא חייבת לצאת מהאדישות שלה ושזה קרב על עתיד מדינת ישראל - אנחנו מסוגלים לנצח", הוסיף השר.

למרות הסקרים שאינם מעידים על ניצחון הימין, השר אלקין מנסה לשמור על אופטימיות. "אפשר לנסות להימנע מבחירות רביעיות. אם נעשה מאמץ, כמו שהציבור הציוני דתי יודע כשהוא מתגייס, זה לא בשמיים. אפשר להביא ניצחון לגוש הימין. בשביל זה צריך להתעורר, לצאת לשטח ולרחוב. אם לא נעשה את זה, נצטרך לצאת כל שבוע להפגין נגד ממשלת שמאל או שנגיע למערכת בחירות נוספת".

במהלך הכנס דיבר אלקין על חשיבות ההובלה של הציבור הדתי לאומי. "הציונות הדתית צריכה להוביל את ישראל של המחר. יש דעות איך צריך להשתלב בהנהגה. אבל הציונות הדתית צריכה להוביל, הציונות הדתית צריכה להיות ראש חץ, לא מקף. זה נחמד אבל מאוד מחייב. בסופו של דבר אין ברירה אחרת. הקצוות האחרות לא יידעו להוביל את השלם, לא יידעו להתחבר לעולם הישן החילוני שהולך ומצטמצם ולא לעולם החרדי המתרחב".

"לכן דווקא החיבור הזה בין העולמות, חיבור שהוא קשה מבחינה חינוכית, כמעט מחייב אותנו להיות בעמדת הנהגה. האתגר הגדול של המערכת של הציונות הדתית היום, וודאי של המערכת החינוכית זה לחנך את הדור הצעיר של הציבור לתובנה הזאת, שהוא נדרש להוביל בכל תחום בחיים. בירושלים של היום זה בהרבה מובנים קורה, אבל בישראל של מחר, אני מאמין שזה יקרה. השיח צריך לקחת אותנו למהפך הגדול של השנים הקרובות", סיכם אלקין.