צפו: תפילה בכותל לעצירת מגיפת הקורונהדוברות ou

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, יזם היום (ראשון) תפילת המונים בכותל המערבי לעצירת מגיפת הקורונה.

חרף הגשם הכבד, השתתפו בתפילה מאות בני אדם ביניהם הרב אורי שרקי, הרב אבי ברמן מנכ"ל OU ישראל, ראש איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו, שליחי חב"ד בסין , יו"ר מרכז הייוצא הישראלי אדיב ברוך ועשרות אזרחים מסין.

האירוע כלל תפילה לשלומו של העם הסיני, בנוסף לתפילה בשפה הסינית ותקיעת שופר ושירת "תהא השעה הזאת שעת רחמים".

רפאל דהן מירושלים, בנם של שמעון ושלווה דהן שנמצאים על ספינת הקורונה, הגיע גם הוא לתפילה. "אנחנו מחכים לתוצאות הבדיקות של הוריי ושאר הישראלים בספינה, ונקבל תשובות אם נדבקו או לא. באתי לפה לתפילה המדהימה ומודה לרב שמואל אליהו, ל-OU ישראל, לאיגוד רבני קהילות ולשליחי חב"ד על היוזמה הברוכה. באתי להתפלל לרפואת ההורים ושאר הישראלים שיחזרו ארצה בריאים ושלמים".

הרב שמואל אליהו אמר כי "כל כך הרבה אנשים הגיעו לכאן היום, ועוד רבים אחרים מעבר לכך הכריזו שיארגנו תפילות בבתי הכנסת ובתי הספר בקהילותיהם".

"העם הסיני צריך לדעת שהוא נמצא בליבו של העם היהודי שמתפלל בשבילו ורוצה בהצלחתו ובטובתו. כשיש כזאת אהבה בעולם, הקדוש ברוך הוא פותח שערים והתפילה תתקבל. יהי רצון באמת שהתפילה תתקבל ברצון ובאהבה, ושתיפסק המגפה הזאת מעל העם הסיני ומעל העולם כולו", הוסיף הרב אליהו.

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן ציין כי "התפילה למען העם הסיני ולשלומו של כל מי שנמצא בסכנת הדבקה מנגיף הקורונה, מרגשת במיוחד כשאנו עומדים כאן ליד שריד בית המקדש, המקום בו אנו מתפללים על אומות העולם. ביחד עם עוד אלפים אחרים".

"היה רגע בו אמרתי שלמרות שאני לא רופא, כימאי או עובד בחברת תרופות, עשיתי את המעט שביכולתי בשביל לעזור. המעמד מרומם רוח ולב, וכולי תקווה שהתפילות יתקבלו ברצון ובאהבה, ושנזכה לבטל את המגיפה הזו במהרה", סיכם ברמן.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו הוסיף כי "איננו יכולים להישאר אדישים לחולי ולמוות המתפשטים בעולם בשל מחלת הקורונה. הלב שלנו עם העם הסיני שסובל מאוד, אך זה לא נעצר שם. לעם היהודי יש אחריות וצריך שיהיה עסוק בלהיות טוב לעולם כולו. כוח התפילה הוא עצום, ובאמצעותו אנחנו לא רק מנסים להשפיע ולבקש מה' שיעצור את המגיפה, אלא גם מייצרים תחושת אכפתיות ואמפתיה שלנו עם העם הסיני".