צפו: התלמידים הפתיעו את ניצול השואהבאדיבות אמי"ת אשדוד

תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד ותיכון נריה שדות נגב הפתיעו את ניצול השואה צבי ויזל ביום הולדתו.

ויזל, אחד מתאומי מנגלה, ניצל ממחנה אושוויץ בירקנאו והוזמן להרצות על סיפורו בישיבת אמי"ת אשדוד. בסוף השבוע נכנס לאולם ההרצאות ומצא את עצמו בחגיגת יום הולדתו התשעים.

צבי, שיצא עם תלמידי י"ב בשנה שעברה למסע לפולין ויצא השבוע שוב עם תלמידי י"א, התרגש מאוד, חיבק את התלמידים, רקד ושר איתם ביחד "עם ישראל חי".

"90 שנה לא זכיתי ליום הולדת שכזה" אמר להם. "אתם נותנים לי כוחות להמשיך. לכן אני יוצא אתכם למסע ועוד מסע. לחבק ולחזק. לספר לכם על הזוועות שעבר עם ישראל. שלא תשכחו. אבל חשוב לי שלצד הכאב, הנוער בישראל ימשיך קדימה בשמחה ובאופטימיות, לראות את הטוב ולאהוב אחד את השני. כשאנחנו מאוחדים אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

הרב שלום מלול, ראש הישיבה אמר, "יום ההולדת לצבי ויזל היה עבורנו רגע של פעם בחיים. זו זכות להצדיע לאדם גדול ולכל הדור של הניצולים ששרדו והמשיכו. למרות ועל אף הכל, צבי הוא סמל של שמחה, אופטימיות ואמונה גדולה בה'. עוצמתו וקריאת 'עם ישראל חי' משפיעות רוח גדולה על הדור הצעיר ומבטיחה לנו המשך ניצחון הרוח של עם ישראל".

יעקב דבר, יושב ראש מועצת התלמידים בישיבה וחבר במשלחת שיצאה לפולין בשנה שעברה יחד עם צבי סיפר כי גיל 90 אינו מייצג את רוחו של ניצול השואה. "במהלך המסע יצא לי לא פעם לשבת ולדבר איתו. גיליתי כל פעם מחדש כמה הוא אדם מיוחד, חזק ושמח, כולו שמחת חיים. גם כשהיינו קצת עצובים צבי הרים את האווירה, שימח אותנו ולימד אותנו שהדבר הכי חשוב בחיים זה 'להיות שמחים'. זה גם מה שעזר לו להמשיך בחיים ולהקים משפחה לתפארת, והזכות הכי גדולה היא שלי - שזכיתי להכיר אותו".