השר זאב אלקין נגד 'שתיית קולות': חוסר כבוד לציבוריוני קמפינסקי, אילת

גורם בסביבת ראש הממשלה טוען כי יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט העביר למקורבי נתניהו מסר לפיו הוא מעוניין להפסיק את 'הירי בנגמ"ש' והעימותים בין המפלגות.

בחדשות כאן דווח כי בכירים בליכוד אמרו בתגובה שהם מתכוונים ליישר קו עם המהלך ולמקד את המתקפות שלהם במפלגת כחול לבן ובעומד בראשה בני גנץ.

בשבוע שעבר תקפו בליכוד בחריפות את בנט ואת מפלגת ימינה והשר יואב גלנט אף השתלח בבנט ומתח עליו ביקורת קשה מספר פעמים.

בימינה בחרו שלא להיכנס לעימות חזיתי עם הליכוד אך רמזו שאם המתקפות יימשכו ייתכן שעמדה זו תשתנה.

מוקדם יותר, אמר השר זאב אלקין כי לדעתו קמפיין 'שתיית הקולות' שהוביל במערכות הבחירות האחרונות ראש הממשלה על ראשן של מפלגות הימין, מוטעה מיסודו.

"זה חוסר כבוד לציבור גדול שהוא לא מטומטם ולא עדר ואי אפשר לשתות את הקולות שלו. בסוף האנשים מנתחים את המצב ומחליטים למי להצביע. חשוב שהמאמץ העיקרי לא יהיה בעקיצות הדדיות, אלא באיך מביאים לקלפי אנשים שחושבים ימין כדי שגם יצביעו ימין", הוסיף אלקין בראיון לערוץ 7 בכנס המנהלים התשיעי של הציונות הדתית הנערך באילת.

לדברי אלקין, "המאמץ צריך להיות לניצחון הימין. תמיד יהיה ויכוח וכל אחד בהשקפתו. אני חושב שהציבור הציוני דתי משפיע מאוד בליכוד ויש מי שמעדיפים מפלגה מגזרית. המאמץ העיקרי צריך להיות בהוצאת הציבור הימני מהאדישות. קודם כל בתוך הציבור הציוני הדתי עצמו שלא מגיע לקלפיות במספרים הנדרשים ואחר כך עלול לבכות ארבע שנים על התוצאה".

"אפשר לנצח. זה לא פשוט, אבל הציונות הדתית צריכה להבין שהיא חייבת לצאת מהאדישות שלה ושזה קרב על עתיד מדינת ישראל - אנחנו מסוגלים לנצח", הוסיף השר.

הערב חתמו ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה וימינה על מכתב נאמנות של סיעות הבלוק לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מ'גוש הימין', ידיעות שאינן נכונות כלל", לשון המכתב שנשלח לראש הממשלה.

"לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר, כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נדגיש כי לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת", הבהירו המפלגות.

מדובר ביוזמה משותפת של שלוש המפלגות כדי לעצור את הקמפיין של בכירים בליכוד, לפיהן הבלוק אינו מחוייב לראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למכתב ואמר, "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת. ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל".