המבנה המסוכן והנטוש
המבנה המסוכן והנטושצילום: משה כהן

עיריית טבריה נענתה לפניית ערוץ 7 והורתה לאטום ולגדר מבנה עתיק ומסוכן הממוקם בסמוך לקבר הרמב"ם ומהווה סכנה למבקרים במקום ובעיקר לילדים.

סמוך לקבר הרמב"ם, אתר עליה לרגל של מאות אלפי יהודים מהארץ ומהעולם מדי שנה, ניצב מבנה עתיק מתפורר מסוכן ובעיקר, לא מגודר, עליו התריע בשידור תושב טבריה, משה כהן.

כהן מספר כי המבנה המדובר קיים במקום ככל הנראה כבר מהתקופה הערבית, אין לו קשר כלשהו לקבר הרמב"ם ומעבר לכך שקירותיו מתפוררים ואבנים גדולות נופלות מקירותיו ומגגו יש בו פסולת רבה ואסבסט המסוכן כידוע לבני אדם.

עוד מספר כהן כי ברבות השנים הפך המבנה לאתר אליו מגיעים נרקומנים, עבריינים וחסרי בית. חששו הגדול הוא כניסה של ילדים למקום על כל המשתמע מכך.

כאמור, בעקבות פנייתנו לעיריית טבריה הוחלט לטפל במקום ולמנוע את הסכנה הנובעת ממנו. בעירייה מציינים כי "מדובר במבנה המצוי בשטח בבעלות פרטית", ומדווחים כי "למקום נשלח פקח היחידה לאיכות הסביבה של עיריית טבריה אשר ערך סיור וצילם את המבנה. במקביל תוציא עיריית טבריה לבעלים התראה לפינוי מידי של שברי האסבט לאתר מאושר. כמו כן, תוציא העירייה לבעלים צו לגידור ואטימת המבנה מפני כניסה של זרים".