פרץ: הגוש קובע - נגדיל את השמאל

יו"ר רשימת העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, פתח הבוקר (שני) את ישיבת הסיעה בברכות לחברת הכנסת תמר זנדברג שילדה שלשום בת.

"מברך את תמר על הולדת הבת", אמר פרץ בפתח הישיבה ויו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ השיב לו, "מגדילים את השמאל".

בהמשך התייחס פרץ למצב הפוליטי שנוצר ולבחירות שתתקיימנה בעוד שבועיים, "מקווה שתיווצר הזדמנות פוליטית שתקום ממשלה חדשה. אנחנו אחרי שתי מערכות בחירות שבהן המפלגה הגדולה, כחול לבן, לא הצליחה להרכיב ממשלה ולכן ברור שמה שחשוב זה הגוש".

"ככל שהגוש גדול הוא יביא ממשלה אחרת. אנחנו לא פוסלים ערבים או חרדים. המפלגה שלנו תהיה חלק מממשלה גם אם היא נתמכת על ידי הרשימה הערבית מבחוץ", ציין פרץ.

עם זאת הדגיש פרץ, "לא נוותר על קווי היסוד ומי שרוצה להצטרף יצטרך להתחייב לתיקון המשבר החברתי של מדינת ישראל. תרשמו : אורלי לוי אבקסיס תהיה שרת הבריאות בממשלת ישראל החדשה שתקום. תרשמו : שר החינוך והתרבות הבא יהיה ניצן הורביץ. זו בשורה להורים בישראל. החינוך לערכים לא פחות חשוב מחינוך במקצועות השונים".

"נתניהו הביא את למצב שיש מליון ילדים מתחת לקו העוני ומשבר ברווחה בבריאות ובחינוך. אפילו נהגי המוניות לא מאמינים לך. תראה לאן הגעת. אנחנו בעד שוק חופשי פתוח אבל שהפירות שלו מגיעים לכלל אזרחי ישראל", הוסיף.

הורביץ: הגוש קובע

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הדגיש גם הוא, "לגודל המפלגה אין חשיבות רק לגודל הגוש. אסור ללכת שולל אחרי המפלגה הגדולה, צריך ללכת לפי הדרך והאנשים שמייצגים אותה. נמליץ על בני גנץ ואנחנו רוצים לשבת לצידו ולהחזיק בתיקים, לא ימינה. פרץ יקבל תיק חברתי וכלכלי בכיר. פרץ האדם המנוסה ביותר בתחום החברתי. כולנו מאחריו. איננו פוסלים איש מלהצטרף אליה. אנחנו לא פוסלים לא ערבים ולא חרדים".

בנוגע למערכת החינוך אמר הורוביץ, "אנחנו מתחייבים בניגוד לדרך החשוכה של רפי פרץ אנחנו נשקיע בחינוך. יש לנו שבועיים אבל בסוף הציבור יודע שרק הגוש קובע".