אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

בראיון לערוץ 7 מתייחס תא"ל במיל' אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת 'הביטחוניסטים', להתבטאותו של העיתונאי דן שילון ולדבריו של פרופ' מרדכי קרמניצר על הלגיטימציה לכאורה שיש לפיגועים נגד חיילי צה"ל.

נזכיר כי קרמניצר סבור כי יש לקיים דיון על הלגיטימיות של פגיעה בחיילי צה"ל ושילון כתב ש"כשחמאס, או כל ארגון אחר פוגע בצבא, בחיילים, במפקדים, זה לא טרור, זו מלחמה. כואבת, מלוכלכת, מגעילה, אך לגיטימית".

בדבריו מתמקד תא"ל אביבי בדבריו של פרופ' קרמניצר אותם הוא רואה כחמורים מאוד, במיוחד לנוכח פעילותו שלו בצה"ל. "פרופ' קרמניצר פעיל בצה"ל. הוא נפגש עם בכירים בצה"ל, הוא שותף לסדנאות כאלה ואחרות מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה".

"אנחנו, תנועת 'הביטחוניסטים', הוצאנו מכתב לרמטכ"ל שמבקש ממנו להוקיע את האמירות הללו ואנחנו כמובן משאירים לשיקול דעתו מה לעשות עם הקשר הזה של הצבא עם אנשים שמתבטאים בצורה כזו", אומר אביבי.

על המשמעות שמאחורי דבריו של קרמניצר אומר אביבי כי מדובר בניסיון להפריד בין הפעילויות השונות של ארגון טרור, "מנסה להגיד שאם הם תוקפים אזרחים זה טרור ואם הם תוקפים עמדות צבאיות זה לא טרור. הוא שוכח שמעבר לעניין הזה, יש כאן עניין של צבאות שלוקחים על עצמם עקרונות של התנהלות אתית. חמאס וארגוני הטרור לא מאמצים שום כללים אתיים של לחימה כמו שצבאות עושים. הם פועלים בצורות שלא מקובלות ובין השאר גם משום כך הם מוגדרים כארגוני טרור".

מוסיף אביבי ומדגיש כי חמאס הוא "ארגון רצחני שלא עונה לשום אמנה בינלאומית ופועל בדרכים שמגדירים אותו כארגון טרור ולא ניתן לעשות את ההפרדה הזו. צריך לזכור שבעזה, גם מבחינה בינלאומית ישראל נסוגה עד למטר האחרון גם מהבחינה הבינלאומית ואנחנו ממשיכים לחטוף טילים גם בישובים וגם בבסיסים".

כשהוא מסכם את עמדתו כלפי אישים כדוגמת קרמניצר ודן שילון, אומר אביבי: "יש לי בעיה קשה מאוד עם אנשים שמנסים לקחת ארגונים רצחניים ומנסים לתת להם נופך אחר. ארגון טרור הוא ארגון טרור והם רצחניים כלפינו וגם כלפי אנשים שלהם. צריך להוקיע אותם".

לטעמו של אביבי מה שמוביל אמירות מהסוג הזה הוא רצון לקידום אג'נדה הרואה בישראל כזו המחזיקה בשטחים לא לה ומשום כך "מגיע לה". "הם שוכחים שמדובר בארץ שלנו, שוכחים שאלו אזורים שיכולים להיות תחת ויכוח אבל בוודאי לא שטח כבוש. לא לקחנו שטח ממישהו אחר, בוודאי לא מהפלשתינים וסביב העניין הזה הם מנסים לתת לגיטימציה לפעילות נגד הצבא שלנו".

לפי שעה, מספר אביבי, טרם התקבלה תשובת הרמטכ"ל לבקשת ארגונו. אביבי מוסיף ומעיר כי "יש לנו בעיה קשה של גופים עם אג'נדות פוליטיות שעובדים בתוך הצבא. הצבא הוא צבא של כולנו והוא צריך להיות נקי לחלוטין מהשפעות חיצוניות. הצבא מספיק חזק וגדול כדי לנהל את התהליכים הפנימיים שלו ללא עזרה של עמותות".