"ספינת הקורונה" Diamond Princess
"ספינת הקורונה" Diamond Princessצילום: REUTERS

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, ו שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, נפגשו הבוקר (שני) עם נציגי משרד הבריאות היפניים.

הפגישה התקיימה על מנת לסכם את מצבם ואת שחרורם של הנוסעים הישראלים בספינת "נסיכת היהלום" מהבידוד ביפן.

במקביל נערכים בארץ להבאתם של האזרחים הנמצאים על הספינה, אשר זכתה לכינוי ת "נסיכת היהלום" מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי.

שר הבריאות ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הנחו את המרכז הרפואי שיבא על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה.

הנוסעים ייקלטו בשיבא ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. עם זאת, במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.

השר ליצמן ציין, "אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן הוסיף, "כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב וזה מבחינתי המקום להודות לכלל הגופים שלוקחים בכך חלק. לכלל חברות הביטוח מגדל, הראל, כלל ופספורטכארד שחכרו את המטוס ומסייעים בהבאתם של הנוסעים. כמו כן למד"א שיערך בשדה התעופה להסיע אותם לשיבא לבידוד ולבדיקות רפואיות. אנו מודים גם ךשאר גופי החירום עובדים בתיאום מלא עמנו וסייעו להוביל מהלכים שמנעו *עד כה* את כניסת הנגיף לישראל. נמשיך לפעול בהנחת עבודה שהנגיף בישראל תוך שמירה מירבית על ערך בריאות הציבור".

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות בשיבא, ציין "המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות, וכך נעשה גם במקרה זה – במקצועיות ובאחריות".