ארכיון
ארכיוןphoto by Abir Sultan/Flash 90

דניאל סמואלסדורף, אביו של יונתן שנפצע מנפל שהתפוצץ ליד היישוב אלעד, סיפר לערוץ 7 על נפלי מרגמות אליהם נחשף בנו בסיור סמוך לירוחם.

"צה"ל לא לומד כלום", אמר סמואלסדורף לערוץ 7, "האסון הבא בפתח. אוריאן, אחיו של יונתן שסובל מפציעה מפיצוץ נפל ליד אלעד, היה השבת עם הישיבה בה הוא לומד בירוחם".

האב סיפר כי בנו טייל בשבת עם חבריו סמוך לירוחם, "והם נתקלו בנפלי מרגמה. היו ילדים שרצו לגעת והוא מנע זאת מהם. שאלתי אותו אם היה סימון שטח אש או כדומה והוא אמר לי שלא".

מדובר צה"ל נמסר, "מסלולי טיולים רבים בדרום הארץ עוברים בשטחי אש ובקרבתם. בשטחי אש אלה מתקיימים אימונים לרבות אימונים באש חיה והם מסומנים בשילוט ובאמצעים נוספים".

"השטח הנ"ל הינו שטח אש המסומן בשילוט ובטונדות המזהירות על כניסה לשטח אש. יצויין כי במרחב לא קיימים יעדי ירי ולא בוצע ירי מרגמות באזור למעלה מזה כשנתיים אך בכל זאת התקיימו היום ואף מחר סיורי שטח על מנת לאתר את הנפל שנמצא ע״י המטייל", נמסר עוד.

גורם צבאי ציין עוד כי תיאום בנושא כניסה לשטחי אש יש לעשות אל מול מתא״ם פד״ם. אפשר ליצור קשר בטלפונים: 08-9902926/7 ימים א׳-ה׳ בין השעות 09:00-19:00 וימי ו׳ בין השעות 08:00-11:00. יש לציין כי לצורך התיאום יש להצטייד במפה ובמספרי שבילים.