אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ארגון בוחרים במשפחה שיגר מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) בקריאה להגן על חופש הדיבור והמחשבה במערכת הבריאות בישראל.

המכתב נשלח לאור החלטת ההסתדרות הרפואית לזמן לבירור את ד"ר דוד רבינרסון שכתב במאמר מקצועי כי הוא לא משוכנע שהמדינה צריכה לממן פונדקאות להומואים ולסביות.

"אנו חרדים מפני התופעה האורווליינית שתוקפת את החברה בישראל ובמקרה זה את מערכת הבריאות, בה בשם החופש והחרות משתיקים כל דעה שלא מוצאת חן ב עיני השיח הלהט''בי החדש", כתבו אנשי ''בוחרים במשפחה'' לשר ליצמן.

לדבריהם, "מדובר בטרור מחשבתי שאין לו מקום במדינת דמוקרטית. אנו מצפים ודורשים כי תצא הודעה מטעמך שאתה מגבה כל רופא להציג את דעותיו האישיות בכל ענין ותחום באופן חופשי, כל עוד אין בהם עברה על החוק. אנו מצפים ודורשים כי תצא ה ודעה מטעמך שאתה מגבה כל רופא להציג את דעותיו האישיות בכל ענין ותחום באופן חופשי, כל עוד אין בהם עברה על החוק".

על המכתב חתומים ד"ר מאיר סיידלר - מרצה בכיר באוניברסיטת אריאל, יואב רמתי – חבר מועצה עירית חיפה, אלעזר אנסבכר – מנכ"ל בקדושה, הרבנית חווה מנסבך – מנחת הורים.

"אנו קוראים לך כשר הבריאות להגן על ד"ר רבינרסון מפני הרדיפה שלוחת הרסן של יו"ר הר"י פר' ציון חגי והנהלת ביה"ח בילינסון, ולמנוע מהם כל פגיעה בד"ר רבינרסון כולל זימונו לבירור", נכתב.

נציין כי במאמר שפרסם ד"ר רבינרסון הוא כתב "אחת מהדרישות שהועלו בהפגנות הקהילה הגאה הייתה גם למימון המדינה של הריונות פונדקאות לחברי הקהילה. אנו מעזים לשאול מדוע על המדינה והחברה לשאת בהוצאה כבדה זו, הנגזרת לחלוטין מבחירה אישית של אדם נתון באורח חיים מסוים".