נתניהו במשחק של בית"ר ירושלים
נתניהו במשחק של בית"ר ירושליםצילום: Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וקורא לא להצביע למפלגת עוצמה יהודית שלא עוברת את אחוז החסימה.

''מי שרוצה לזרוק 80 אלף קולות לפח, בן גביר פעם אחר פעם זורק את הקולות לפח ומאפשר לשמאל לנצח, הוא מונע מהימין לנצח. כל הקולות הללו זה מנדטים של הימין, לא לבזבז אותם ולהצביע לליכוד", אמר נתניהו בשידור לייב בפייסבוק.

אתמול דווח כי בליכוד גיבשו חבילת הבטחות שתינתן לבן גביר ותעניק לו הישגים אידיאולוגיים לצד יתרונות פוליטיים, אם יסכים לפרוש מהמירוץ לכנסת ה-23.

בין ההבטחות שנכללות בהצעות שהועברו לבן גביר ניתן למצוא הכרזה של נתניהו על אישורי בנייה בירושלים - בגבעת המטוס ובאזור עטרות, והתחייבות של כל ראשי מפלגות בלוק הימין - להעביר לאחר הבחירות חוק שמוריד את אחוז החסימה לשני מנדטים.

על פי הדיווח ברשת ב', ‏בן גביר נתן לכל ההצעות הללו תשובה שלילית. לטענתו, בלי כניסה של עוצמה יהודית לכנסת לא יהיו לנתניהו 61 מנדטים ואז הוא לא יוכל לממש אותן.

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס ופורסם אמש בחדשות 13, העלה כי לו היו הבחירות נערכות כיום היתה מפלגת כחול לבן זוכה ב-36 מנדטים והליכוד ב-33.

הרשימה המשותפת מקבלת על פי הנתונים 14 מושבים בכנסת הבאה, העבודה-גשר מרצ 8 וישראל ביתנו 8. מפלגת ימינה זוכה ב-7 מנדטים, יהדות התורה גם כן ב-7 וש"ס ב-7 מושבים. עוצמה יהודית מקבלת 1.9% מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה.

גוש הימין מונה על פי הסקר 54 מנדטים וגוש השמאל-ערבים ללא ישראל ביתנו - 58.