יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיב בציוץ לפרסום אמש (שני) בחדשות 12 לפיו מסקנות ועדת נומה לבדיקת נתוני גיוס החרדים קובעות כי חלק מהנתונים הוטו בכוונה, ותהה מדוע חלקה של האלופה במיל' אורנה ברביבאי בפרשה לא הוזכר.

"ושום מילה במהדורה על כך שבעצם אורנה ברביבאי מכחול לבן, שיתפה פעולה עם יש עתיד לפברק את הנושא", צייץ נתניהו הבן בתגובה לציוץ של הכתב יאיר שרקי.

נתניהו הבן אף טען בציוץ המשך כי תפקודה של ברביבאי בנושא קשור לשיתוף פעולה שהיה בינה ובין יאיר לפיד עוד בתקופה שבה שירתה בצה"ל, "ואז היא נכנסה למפלגה שלו. על קשר דומה בליכוד הייתם פותחים את מהדורת התעמולה שלכם בחצוצרות מאה פעם".

כזכור, ברביבאי חברה בוועדת חוץ וביטחון אשר אמונה על הפיקוח הפרלמנטרי בנושא, למרות שבחלק מהתקופה שאותה בודקת ועדת נומה עמדה היא בראש המערכת שעסקה בנושא, בתפקידה כראש אכ"א.

נושא זה של מעורבות ברביבאי בפרשה עלה גם בפניותיה של עמותת "תורת לחימה" לגורמים המשפטיים, פניות שטרם נענתה.

היועצת המשפטית של וועדת החוץ והביטחון, עו"ד פרנקל-שור השיבה לעו''ד כפיר יפת מ'תורת-לחימה' כי ההפניה טרם נענתה משום שעל שולחנו של היועץ המשפטי לכנסת מצויים נושאים דחופים יותר, ומשום שעבודתו של אלוף במילואים רוני נומה טרם הסתיימה. כעת עם סיום עבודת הוועדה מצפים בעמותה שינקטו צעדים בנושא.